اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان معارضان مصر برای تظاهرات در حمایت از «انقلاب ۳۰ ژوئن»

جبهه نجات ملی معارض مصر، در فراخوانی برگزاری تظاهرات فوری در حمایت از انقلاب ۳۰ ژوئن را که به عزل مرسی منجر شد، درخواست کرد.

فراخوان معارضان مصر برای تظاهرات در حمایت از «انقلاب ۳۰ ژوئن»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه نجات ملی در بیانیه‌ای تاکید کرد که از مصری‌ها می‌خواهد برای دفاع از انقلاب 30 ژوئن که برای تحقق اهداف انقلاب 25 ژانویه علیه حسنی مبارک، به وقوع پیوست به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان حمایت از دستاوردهای موج دوم انقلاب 25 ژانویه هستیم و بر تلاش برای بازگرداندن ثبات و آرامش برای ساختن کشور و توسعه آن تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است که باقی ماندن ما در میادین تا زمان تکمیل اقدامات مربوط به مرحله انتقالی به همه جهانیان نشان می‌دهد که مصری‌ها به انقلاب خود افتخار می‌کنند و به موفقیت آن پایبند هستند.

یکشنبه گذشته(30 ژوئن) تظاهرات گسترده علیه مرسی و مخالفت با حکومت اخوان‌المسلمین در مصر برگزار شد و در همین روز ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای 48 ساعت به گروه‌های سیاسی مهلت داد تا خواسته‌های مردم را محقق کنند اما مرسی این ضرب‌الاجل ارتش را رد کرد و در نهایت نیز ارتش با صدور بیانیه دوم، مرسی را از قدرت عزل و «عدلی محمود منصور» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت مصر تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، تعیین کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول