اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

آتش فتنه سوریه دامن مرسی را گرفت

امام جمعه موقت قزوین گفت: آتش فتنه‌ایی که مرسی در سوریه بر ضد مقاومت اسلامی برپا کرده بود، دامن وی را گرفته و موجب شد تا وی با این وضع برکنار شود.

آتش فتنه سوریه دامن مرسی را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در آخرین جمعه ماه شعبان و در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر کشور مصر و خلع محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: پس از بیداری اسلامی در مصر که نتیجه آن رئیس جمهور شدن محمد مرسی با 51 درصد آرا بود، ولی وی نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند.

وی بیان داشت: افزایش اختلافات درون حزبی فرصت‌هایی را که برای مرسی و طرفدارانش ایجاد شده بود به راحتی تباه کرد فرصت‌هایی که مرسی می‌توانست از آن به بهترین نحو استفاده کند، ولی این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شده و رفتار مرسی و همراهان او نیز موجب شد تا مردم مصر بار دیگر خروش کرده و به اقدامات مرسی اعتراض کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به علل وقوع رویدادهای اخیر در مصر یادآور شد:‌ مرسی نتوانست بیداری اسلامی و این موج توفنده توده‌های مردم را به خوبی هدایت کند و در مقابل آن ایستادگی نماید چرا که مواضع وی در برابر رژیم صهیونیستی شفاف و روشن نبود.

عابدینی با انتقاد از نوع برخورد مرسی با مقاومت اسلامی مردم مسلمان غزه و همچنین صهیونیست‌های جنایتکار تصریح کرد: مرسی با تساهل و تسامح با رژیم خونخوار صهیونیستی دوست شده بود حتی مخالفت وی با مقاومت اسلامی و همکاری در برافروخته کردن آتش فتنه در سوریه موجب شد تا این آتش فتنه که خود بر آن دامن می‌زد، دامن مرسی را نیز بگیرد.

وی اضافه کرد: مرسی حتی به مسلمانان دربند در غزه نیز رحم نکرد و سختی و محاصره را بیش از پیش بر آنان افزود که اینها همه از علل سقوط مرسی است.

امام جمعه موقت قزوین با تشریح اعتقادات عمیق مردم مصر و محبت آنان نسبت به اهل بیت تأکید کرد: مردم مصر مردمی علاقه‌مند به خاندان اهل بیت (ع) هستند و حتی شهادت دانشمند بزرگ شیخ حسن شحاته به دست سلفی‌ها موجب شد تا مردم مصر در برابر کینه‌توزی‌های محمد مرسی بایستند.

این مسئول با آرزوی آینده‌ای روشن برای مصر و مردم این کشور خاطرنشان کرد: قطعاً آینده کشور مصر روشن خواهد بود و هر فردی نیز در این کشور روی کار بیاید باید با مردم مصر هماهنگ بوده تا مردم او را همراهی کنند و اگر با مردم همکاری نکنند قطعاً سرنوشتی جز سرنوشت نافرجام محمد مرسی نخواهد داشت.

وی در خصوص انتخاب شدن دادستان استان قزوین به عنوان دادستان نمونه کشوری نیز ابراز داشت: حجت‌الاسلام صادقی نیارکی توانست به عنوان دادستان نمونه کشور انتخاب شود که این مهم قابل تقدیر و تشکر است.

عابدینی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های ماه مهمانی خدا عنوان کرد: خداوند متعال این ماه را برای روزه‌داری،‌ استغفار، سلحه‌ رحم، مناجات، رسیدگی به فقرا و مساکین و انس با قرآن، ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت قرار داده است.

وی ادامه داد: ما انسان‌ها باید خود را برای حضور در میهمانی خدا آماده کنیم و مطمئن باشیم که خداوند تمام درهای آسمان و بهشت و برکات را در این ما باز گذاشته است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد:‌ خداوند این ماه مبارک رمضان را قرار داده تا انسان‌ها وظایف این ماه عزیز را به درستی انجام دهند و ما نیز وظیفه داریم تا لحظات ارزشمند ماه مبارک رمضان را غنیمت شماریم.

عابدینی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان به انسان تقوا می‌دهد و روحیه مردم در این ماه تقوایی می‌شود چرا که دل‌ها در این ماه به نور خدا آشنا خواهد شد.

این مسئول همچنین به روز قلم اشاره داشت و متذکر شد: ‌انسان، قلم و کاغذ سه عنصری است که خدا به آن قسم خورده و صاحبان قلم بسیار کار ارزشمند و حساسی دارند چرا که این قلم بود که موجب شد تا بیداری اسلامی به وقوع بپیوندد.

وی اذعان داشت: صاحبان قلمی که نوشته‌ای می‌نویسند اگر نوشته‌شان از روی تقوا، کمال، اخلاص و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی باشد نوری در دل‌شان افزوده می‌شود و باید به این مهم توجه داشت که خداوند قلم علما را حتی بالاتر از خون شهیدان می‌داند.

انتهای پیام/2667/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول