اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان قم خبر داد

درآمد 75 میلیاردی گمرکات قم در فصل بهار

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری درآمد کل گمرکات استان به 75 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

درآمد 75 میلیاردی گمرکات قم در فصل بهار

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد سه ماهه اداره کل گمرکات استان اظهار کرد: در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم به 75 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کل درآمد در این مدت، درآمد استانی مبلغ 112 میلیون تومان، شش درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض مبلغ 16 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان قم در خصوص بخش صادرات اظهار کرد: 28 هزار و 694 تن انواع کالا از قبیل کفش، کتاب، مصنوعات فلزی، مواد و محصولات خوراکی، مصنوعات شیشه‌ای، مواد و مصنوعات پلاستیکی، مواد شوینده و سفید کننده، البسه و کالاهای دیگری به ارزش 54 میلیون و 287 هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان و لبنان صادر شده است.

ذاکری اضافه کرد: بخش صادرات استان از لحاظ ارزش 50 درصد و از لحاظ وزن 89 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در مدت سه ماه نخست سال جاری بیش از سه هزار و 600 دستگاه خودرو از طریق گمرک قم وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده 20 هزار و 956 تن کالا به ارزش 107 میلیون و 68 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان قم تصریح کرد: بخش واردات گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش 9 درصد افزایش داشته است.

ذاکری به بخش ترانزیت کالا از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: 9 هزار و 797 تن کالا به ارزش 64 میلیون و 321 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن 42 درصد و از نظر ارزش 62 درصد کاهش داشته است.

وی به بخش امانات پستی در گمرکات قم اشاره کرد و ادامه داد: 253 بسته به وزن 598 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به اینکه 64 فقره پرونده قاچاق به ارزش 29 هزار و 944 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: 31 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 33 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/78008/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول