اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

هیچ حزب و گروهی نباید خواسته‌های خود را بر رئیس جمهور منتخب تحمیل کند

امام جمعه چرام گفت: هیچ حزب و گروهی حق ندارد، خواسته‌های خود را بر رئیس جمهور منتخب تحمیل کند.

هیچ حزب و گروهی نباید خواسته‌های خود را بر رئیس جمهور منتخب تحمیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند قرار داریم، آغاز این ماه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از برکات عظیم این ماه از بندگان و میهمانان خوب خداوند باشیم.

امام جمعه چرام اضافه کرد: عزیزان ماه رمضان ماه کسب تقوای الهی است، انسان اگر می‌خواهد 11 ماه دیگر را به سلامت به پایان برساند باید بتواند در این ماه عظیم تقوای لازم را به دست آورد تا در ماه‌های بعد با این تقوایی که اندوخته است بتواند از شر شیطان و نفس اماره در امان بماند.

وی عنوان کرد: سعی کنیم در این ماه ارتباط خود را با خدا بیشتر کنیم مراقبت از خود را شدت بخشیم و از ادعیه این ماه استفاده کامل را ببریم.

*تحولات مصر

وی با اشاره به این مطلب که در چند روز گذشته شاهد تحولات عظیمی در کشور مسلمان مصر بودیم، این تحولات را از دو منظر قابل بررسی  دانست و ابراز داشت: اولاً نشان داد که رئیس جمهور کشور به خواسته‌های مردم اهمیت نداد و خود را به جای آنکه رئیس جمهور همه مردم بداند در جهت برآوردن خواسته‌های یک حزب قدم برداشت و سایر اقشار جامعه را رها کرد و در مقابل خواسته‌های نامشروع آنان سکوت کرد؛ تا جایی که این حزب عده‌ای از شیعیان را به خاک و خون کشید و لیکن دولت اقدامی نکرد.

طزری ادامه داد: ثانیاً حامیان غربی این دولت و ارتجاع عرب به محض سقوط دولت ناگهان تغییر رویه داده و به مردم و رئیس جمهور موقت تبریک گفتند و این نشان دهنده آن است که هرگز نباید به بیگانگان اعتماد کرد، چراکه آنچه برای آنها مهم است، منافعشان است.

*روز قلم

خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مصادف با روز قلم است، قلم را در اسلام دارای اهمیت وافری برشمرد، به طوری که قرآن در سوره‌ای به آن قسم خورده است.

وی عنوان کرد: به وسیله قلم است که انسان می‌تواند از علوم دیگران استفاده کند و به وسیله قلم است که عقاید و منویات انسان برای دیگران به یادگار می‌ماند و دیگران از علم و اندوخته‌ها و تجربیات دیگران استفاده می‌کند.

این مسئول مذهبی در چرام با یادآوری اینکه امروز همین قلم در دسته عده‌ای وسیله‌ای برای اغوای دیگران قرار گرفته است، تأکید کرد: باید جوانان به هوش باشند تا در چنگال قلم‌های مسموم قرار نگیرند.

طزری متذکر شد: عده‌ای با بهانه آزادی قلم و بیان دست به انتشار انواع اکاذیب و خرافات و توهین‌ها نسبت به اسلام می‌زنند، اما هرگاه همین قلم یا رسانه‌های اسلامی در جهت تنویر افکار ملت‌های دیگر قدم برمی‌دارند به اندک بهانه‌ای آنان را مسدود و تعطیل می‌کنند که نمونه آن در تمدید لغو امتیاز پخش رسانه‌های برون مرزی کشور عزیزمان بود که نشان‌دهنده خباثت و دوگانگی غرب و سازنده بودن این برنامه‌ها است.

*هیچ حزب و گروهی حق ندارد خواسته‌های خود را بر رئیس جمهور منتخب تحمیل کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به این مطلب که امروز ما شاهد آن هستیم که بارها و بارها رئیس جمهور منتخب اعلام کرده است که آنچه در کابینه او مهم است شایسته‌سالاری است و دولت یازدهم وامدار هیچ حزب و گروهی نیست، هشدار داد: با این توصیه‌ها و شفافیتی که رئس جمهور منتخب دارند باز شاهد آن هستیم که بعضی از جریانات خود را صاحب دولت و کابینه می‌دانند و درصدد این هستند که خود را پیروز انتخابات معرفی کنند و خود را صاحب حق در کابینه آینده دولت بدانند، بنابراین هر روز لیست‌های متعددی را بیان می‌کنند و هدف آنان این است که افراد مورد نظر خود را بر رئیس جمهور منتخب تحمیل کنند.

وی در پایان اذعان داشت: حال آنکه باید بدانند برنده واقعی انتخابات مردم بودند و رئیس جمهور منتخب باید با توجه به وعده‌هایی که در قبل از انتخابات داده بود، بهترین افراد را برای تحقق وعده‌های خود برگزیند و در انتخاب اعضاء کابینه کاملاً آزاد باشد.

انتهای پیام/82002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول