اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کارشناس یمنی مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس:

اخوان‌المسلمین یمن از تحولات مصر عبرت می‌گیرد

کارشناس یمنی مسائل خاورمیانه با بیان اینکه تحولات مصر در همه کشورهای منطقه منعکس خواهد شد،‌ تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمین یمن از تجربه اخوانی‌های مصر درس عبرت خواهند گرفت.

اخوان‌المسلمین یمن از تحولات مصر عبرت می‌گیرد

«محسن خصروات» کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یمن، تحولات اخیر مصر را واکنش منطقی مردم این کشور به شرایط و اوضاع کشورشان دانست و با تاکید بر حق ملت‌ مصر در تعیین سرنوشت خویش، گفت: دوران تمامیت خواهی به سر آمده و بشر امروزی در دنیای تکثر گرایی، تنوع و همزیستی به سر می‌برد.

این کارشناس مسائل نظامی، با بیان اینکه جهان امروز، جهان پذیرفتن دیدگاه‌های غیر همسو است، افزود: هر کسی که این حقیقت را درک نکند، بدون تردید مغلوب موج گسترده اراده مردم خواهد شد. مردمی که خواستار تغییر، پیشرفت و زندکی با کرامت هستند.

خصروات، مصر را متغیر مستقلی در منطقه توصیف کرد و با بیان اینکه تحولات مصر در کل منطقه پژواک و انعکاس خواهد داشت، افزود: منطقه در آینده شاهد تلاش‌های گسترده‌ای جهت مقابله با طرح‌های اخوان المسلمین در راستای سیطره کامل بر قدرت خواهد بود؛ مگر اینکه جماعت مذکور به سمت همزیستی و پذیرفتن دیدگاه‌های دیگران گام بردارد.

وی دو انقلاب یمن و مصر را از نظر متغیرهای آغاز، جوان بودن انقلابیون و خواسته‌های آنان و خیز اخوان المسلمین برای به دست گرفتن قدرت، مشابه توصیف کرد و افزود: شک ندارم که در یمن نمی‌گذاریم اخوان المسلمین قدرت را قبضه کنند و البته آنها در یمن از تجربه تحولات مصر درس عبرت خواهند گرفت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول