اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه پیگیر حل مشکلات تنها بیمارستان این شهرستان شد

امام جمعه ابرکوه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیگیر حل مشکلات تنها بیمارستان این شهرستان شد.

امام جمعه ابرکوه پیگیر حل مشکلات تنها بیمارستان این شهرستان شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار کرد: در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مسائل و مشکلات بیمارستان ابرکوه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار که با حضور چند تن از معاونان علوم پزشکی یزد، معاون فرماندار، رئیس شورای شهر، رئیس شبکه بهداشت و مدیر بیمارستان ابرکوه صورت گرفت، علت عدم اجرای طرح توسعه بیمارستان ابرکوه از 35 به 96 تختخوابی که با پیگیری‌های پیاپی هیچ‌گونه اقدامی برای توسعه فضای فیزیکی آن صورت نگرفته است، بررسی شد.

حسینی گفت: در این دیدار همچنین بحث نبود پزشک متخصص به صورت ثابت، قطعی و مستمر که موجب بی‌اعتمادی بیماران و در نهایت پایین آمدن ضریب درصد اشغال تخت و بی‌بهره شدن بیمارستان از درآمد شده، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در سفر سال گذشته وزیر بهداشت به استان یزد، دستور وی مبنی بر اینکه بیمارستان ابرکوه در زمینه تامین پزشک جزو لیست مناطق محروم قرار گیرد تا به نوعی جبران کاستی‌ها شود را اخذ کردیم، اما با تلاش فرمانداری ابرکوه برای اجرایی شدن این دستور، شاهد هیچ اقدامی نبودیم و در این دیدار خواستار ارائه توضیحات لازم شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد اجرا شدن طرح توسعه این بیمارستان اظهار کرد: تنها مشکل در این زمینه نبود اعتبار لازم است چون طرح مصوب 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اعتبار موجود 576 میلیون تومان است که نمی‌توان با این پول حتی پیش پرداخت مطالبه پیمانکار را هم داد بنابراین باید صبر کرد تا بودجه کافی در اختیار دانشگاه قرار گیرد و کار به مناقصه گذاشته شود.

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد تأمین پزشک متخصص نیز قول داد که در نیمه دوم سال جاری و زمان تقسیم پزشکان، متخصصان مورد نیاز بیمارستان را تامین کند.

حسینی افزود: میر‌محمدی همچنین برای اجرایی شدن دستورات وزیر مبنی بر اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه در لیست طرح ویژه پزشکان قرار گیرد، نیز قول اقدام عاجل داد.

وی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد درآمدزا نبودن بیمارستان ابرکوه و عدم تامین مالی پزشکان را دلیل بی‌رغبتی متخصصان برای اقبال آنان برای حضور در ابرکوه بیان کرد و گفت با وجود اینکه ماهانه حاضر به کمک مالی تا سقف 3 میلیون تومان شده‌ایم، باز هم برای پزشکان مقرون به صرفه نیست.

حسینی ادامه داد: در این دیدار همچنین موضوع بدهی‌های بیمارستان مطرح شد و وی قول داد که این بدهی از سوی رئیس دانشگاه پرداخت شود.

وی گفت: مشکل آمبولانس بخش خصوصی نیز از دیگر موضوعاتی بود که به آن رسیدگی شد و درخواست استخدام نیروهای موجود بسیجی به عنوان نیروهای کادر بیمارستان نیز مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/2464/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول