اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی استان اصفهان:

بازی‌های بومی و محلی به قراردادهای میلیاردی نیاز ندارد

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: بازی‌های بومی و محلی به قراردادهای میلیاردی و کفش‌های میلیونی نیازی ندارد لذا می‌طلبد رسانه‌ها حمایت بیشتری از این رشته‌های ورزشی داشته باشند.

بازی‌های بومی و محلی به قراردادهای میلیاردی نیاز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی اسدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات بومی و محلی جام رسانه‌ها که در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم برگزار شد، در جمع شرکت کنندگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر ترویج بازی‌های بومی و محلی داشته و خواستار زنده شدن این فرهنگ در بین اقوام مختلف شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج بازی‌های بومی و محلی در سطح کشور تصریح کرد: فرهنگ ایرانی از قدمت بالایی برخوردار بوده و بازی‌هایی در فرهنگ اقوام مختلف وجود داشته که قابلیت‌های زیادی برای معرفی به نسل جوان دارند، اما کم‌کاری‌های صورت گرفته و موجب شده تا کشورهای دیگر بازی‌های بومی و محلی ما را به دلخواه خود تغییر داده و به نام کشورهای خود به ثبت برسانند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با انتقاد از توجه بیش از حد رسانه‌ها به رشته فوتبال و حواشی آن تصریح کرد: بازی‌های بومی و محلی بودجه زیادی را نیاز نداشته و برای انجام آن نیاز به امکانات زیادی وجود ندارد اما با این حال مورد کم لطفی واقع می‌شوند.

وی به برنامه‌های این هیئت در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزشی روستاییان و سومین المپیاد ملی عشایر در دستور کار این هیئت قرار داشته و در نخستین دوره مسابقات بازی‌های بومی و محلی اصفهان میزبانی را بر عهده داشته است.

اسدی با اشاره به چاپ کتاب ورزش‌های بومی و محلی در استان اصفهان تاکید کرد: روستاییان ولی‌نعمت ما هستند، همان طوری که در خلق حماسه سیاسی بیشترین نقش را ایفا کردند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام اصحاب رسانه تصریح کرد: این مسابقات را با این هدف برگزار کردیم تا اصحاب رسانه نیز در شرایط یک رقابت ورزشی قرار گرفته و برای یکدیگر کری بخوانند.

انتهای پیام/63006/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول