اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد عفو بین‌الملل از تعطیلی کانال‌های تلویزیونی اخوان‌المسلمین مصر

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از اقدام مسئولان مصری به تعطیلی کانال‌های تلویزیونی حامی مرسی و بازداشت مجریان تلویزیونی این شبکه‌ها این اقدام را «ضربه به آزادی بیان» توصیف کرد.

انتقاد عفو بین‌الملل از تعطیلی کانال‌های تلویزیونی اخوان‌المسلمین مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد از تعطیلی شبکه‌های تلویزیونی حامی مرسی و بازداشت مجریان این شبکه‌ها، از نیروهای امنیتی مصر از جمله ارتش خواست تا تمام تلاش خود را برای حمایت از حقوق بشر و سلامت همگان صرف نظر از وابستگی‌های سیاسی آنها بویژه پس از عزل مرسی، مبذول دارد.

«سلیل شیتی» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: در حال حاضر این مسئله که ارتش مصر به تعهدات خود به موجب قانون بین‌المللی و قوانین حقوق بشر عمل نماید، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

وی تعطیلی شبکه‌های تلویزیونی حامی مرسی و بازداشت کارکنان آن پس از عزل مرسی را ضربه به آزادی بیان دانست و نسبت به هر گونه حمله انتقامجویانه علیه هواداران مرسی ابراز نگرانی کرد.

شب گذشته در پی پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای گروه‌های سیاسی مصر، فرمانده نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه‌ای نقشه راه آینده کشور را تعیین کرد که بر اساس آن محمد مرسی رئیس جمهور برکنار، قانون اساسی تعلیق و رئیس دادگاه قانون اساسی به طور موقت اداره امور کشور را بر عهده گرفت.

نیروهای وزارت کشور نیز فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای اخوانی در مصر شامل «الحافظ»، «مصر 25»، «الخلیجیة»، «الفتح»، «الناس» و «الرحمة» را متوقف کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول