اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

کاهش 1200 میلیارد تومانی از سهم استان‌ها در بودجه 92

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش یک‌هزار و 200 میلیارد تومان از سهم استان‌ها در بودجه سال‌جاری گفت: جهت‌گیری دولت برای توجه به بودجه استان‌ها توسط مجلس نادیده گرفته شد و با انتقال بخشی از بودجه استانی به ملی، اختیارات استان‌ها نیز سلب شد.

کاهش 1200 میلیارد تومانی از سهم استان‌ها در بودجه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اعلام این خبر گفت: این دوره از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به موفقیت همایش‌های قبلی به صورت مشترک با سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار می‌شود و در واقع یک همایش ملی است.

وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف از این همایش ادامه داد: تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از همایش افزایش قابل توجهی داشته و بیش از 400 میهمان خارجی که بیشتر آن‌ها از کشور ترکیه هستند در این همایش حضور خواهند داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از حضور قابل توجه ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌ویژه آلمان در این همایش خبر داد و افزود: تعدادی از سفرا و کارداران بازرگانی کشورهای مختلف و 350 نفر از فعالان اقتصادی و مدیران استان‌های کشور و جمعی از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای ملی نیز از شرکت‌کنندگان این همایش هستند.

معرفی 400 پروژه سرمایه‌گذاری با 15 میلیارد یورو در چهارهیمن همایش سرمایه‌گذاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از معرفی بیش از 400 پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش 15 میلیارد یورو در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در اولین روز این همایش، پانل‌های تخصصی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود و در روز دوم نیز نشست‌های تخصصی و بازدید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس صورت می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری نشست تخصصی تجاری یکی دیگر از برنامه‌های روز دوم این همایش است که با حضور تجار و بازرگانان شرکت‌کننده انجام می‌شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: این همایش اولین حرکت در مسیر تحقق حماسه اقتصادی بعد از خلق حماسه سیاسی است و مطمئناً آثار سیاسی و اقتصادی مثبتی خواهد داشت.

وی با قدردانی از همکاری همه دستگاه‌ها در امر برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از مدیران اجرایی استان خواست که همکاری خود را در مدت برگزاری همایش در جهت راهنمایی و اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران نیز ادامه دهند.

با تغییرات ایجاد شده در بودجه 92 توسط مجلس اجرای برخی از قسمت‌های آن غیرممکن است

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ قانون بودجه کل کشور در سال 92، اظهار داشت: لایحه دولت در خصوص بودجه سال‌جاری توسط مجلس دچار تغییرات گسترده‌ای شد و با وجود این تغییرات، عملاً اجرای برخی از قسمت‌های قانون بودجه غیرممکن شده است.

وی با بیان این‌که قانون بودجه، قدرت اجرایی را از مدیران دولت سلب خواهد کرد، به وضعیت اعتباری سال گذشته اشاره کرد و افزود: اعتبار استانی آذربایجان شرقی در سال گذشته 18 درصد تخصیص یافت که با کسر اعتبار پروژه‌های مستمر، 12 درصد را شامل می‌شود و به این ترتیب 88 درصد اعتبار سال‌جاری باید برای جبران کسری بودجه سال گذشته صرف شود.

کاهش 1200 میلیارد تومان از سهم استان‌ها در بودجه 92

وی با بیان این‌که هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است، گفت: بودجه استان در سال‌جاری کفاف تنها پروژه‌های مستمر و نیمه‌تمام و تعدادی پروژه‌های کم‌هزینه را می‌دهد و امکان تأمین اعتبار برای پروژه‌های جدید وجود نخواهد داشت.

مسجدی با اشاره به کاهش یک‌هزار و 200 میلیارد تومان از سهم استان‌ها در بودجه سال‌جاری افزود: جهت‌گیری دولت برای توجه به بودجه استان‌ها توسط مجلس نادیده گرفته شد و با انتقال بخش قابل توجهی از بودجه استانی به ملی، اختیارات استان‌ها در این خصوص سلب شد.

گفتنی است، ‌در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی همچنین 34 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان به تصویب اعضای این شورا رسید.

انتهای پیام/60002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول