اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران

تدوین برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سمنان کلید خورد

تدوین برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان در نشستی با حضور معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران به طور رسمی کلید خورد.

تدوین برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سمنان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان و شماری از مدیران کل و کارشناسان حوزه آی.سی.تی در استان سمنان برگزار شد، تدوین برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفت.

توجه به فناوری اطلاعات، ماهیت تک دستگاهی ندارد

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان زیرساخت توسعه کشور دارای اهمیت قابل توجهی بوده و در قانون برنامه پنجم توسعه نیز به خوبی به آن پرداخته شده است.

علی‏اصغر انصاری افزود: در این راستا، باید برنامه‏های چند بعدی به صورت شورایی و تعاملی در استان‏های مختلف کشور برنامه‏ریزی و اجرا شود؛ چرا که فعالیت‏های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور به یک سازمان به خصوص محدود نمی‏شود و همه باید در این راه همکاری و همراهی داشته باشند.

وی افزود: توجه به فناوری اطلاعات، ماهیت تک دستگاهی ندارد و نباید پنداشت که در این حوزه، مدیریت و اجرای برنامه‏ها و طرح‏ها به سادگی انجام می‏شود.

تشریح الزامات تدوین سند توسعه آی.سی.تی در استان‏ها

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین با تشریح شبکه ملی اطلاعات، به الزامات مهمی که برای تدوین سند توسعه آی.سی.تی باید بدان‏ها توجه شود، پرداخت.

انصاری این الزامات را شامل تشکیل شورای راهبری آی.سی.تی در استان، مطالعه ظرفیت‏های استانی، مطالعه اسناد بالادستی، استخراج تکالیف و برنامه‏های ملی و استانی و نیز تعیین چشم‏انداز توسعه آی.سی.تی در استان برشمرد.

وی همچنین بخش دیگری از الزامات موجود در این بخش را تعیین راهبردهای توسعه آی.سی.تی در استان، تدوین ماموریت‏ها، تدوین اهداف، راهکارها و اقدامات مهم و اساسی، ماتریس مسئولیت‏ها و برنامه اقدام ذیل هر یک از این راهبردها عنوان کرد و گفت: در این بخش، تشکیل کمیته‏های تخصصی ذیل راهبردها مطابق با ماتریس مسئولیت‏ها نیز ضروری است و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/2249/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول