اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

آزادسازی اراضی منطقه حفاظت شده سیاه‌کیشم تالاب انزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از رفع تصرف یک ‌هکتار اراضی منطقه حفاظت شده سیاه‌کیشم تالاب انزلی خبر داد.

آزادسازی اراضی منطقه حفاظت شده سیاه‌کیشم تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در جلسه محیط زیست استان، اظهار کرد: یک هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم تالاب بین‌المللی انزلی رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این منطقه که توسط افراد ناشناس در محدوده روستای خمسر صومعه‌سرا مورد تعدی قرار گرفته بود با تلاش اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و حضور یگان حفاظت محیط زیست گیلان پاکسازی شد.

به گفته این مسئول، افراد ناشناس با غرس نهال صنوبر در اراضی حفاظت شده تالابی منطقه مذکور قصد داشتند پس از گذشت چندسال که درخت به رشد کامل خود رسید ادعای سبق تصرف و مالکیت عرصه مذکور را کنند.

وی افزود: به همین دلیل ماموران حفاظت محیط زیست با قلع و قمع نهال‌های غرس شده از این اقدام غیرقانونی و متجاوزانه جلوگیری کردند.

عبدوس با بیان اینکه هرساله در آغاز فصل بهار تعداد زیادی نهال با هدف تصرف غیرقانونی اراضی تالابی در مناطق حفاظت شده، در بین انبوه نی‌های حاشیه تالاب غرس می‌شود، اذعان کرد: هوشیاری ماموران حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل مناطق راه را بر فرصت‌طلبان و متجاوزان به بیت‌المال می‌بندند.

انتهای پیام/2300/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول