اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با فارس

دبیرکل حزب «الوفد»: از بیانیه ارتش و نیروهای مسلح مصر حمایت می‌کنیم

دبیرکل حزب الوفد مصر اعلام کرد که این حزب از موارد مذکور در بیانیه ارتش و نیروهای مسلح مصر و همچنین نقشه راه ارائه شده از سوی ارتش حمایت می‌کند.

دبیرکل حزب «الوفد»: از بیانیه ارتش و نیروهای مسلح مصر حمایت می‌کنیم

«حسام الخولى» دبیرکل حزب «الوفد» مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اعلام کرد که حزب الوفد از نقشه راه ارائه شده از سوی ارتش و نیروهای مسلح حمایت می‌کند، چون موارد مطرح شده در این نقشه نه تنها با خواسته‌ها و مطالبات الوفد تعارض ندارد که با آن هماهنگ و همخوان است و از خواسته‌ها و مطالبات حزب و در عین حال مطالبات مردم مصر حمایت می‌کند.

الخولی در ادامه سخنان خود افزود: مصر برکناری «محمد مرسی» از قدرت پس از یک سال ناکامی و شکست در ادامه امور کشور و بحران‌های جاری در آن و تعامل با جریان‌ها و گروه‌های معارض و تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم مصر را جشن گرفت.

دبیرکل حزب الوفد مصر از بیانیه ارتش و نیروهای مسلح مصر در خصوص از بین بردن اختلافات و شکاف‌های ایجاد شده میان مصری‌ها و بر حق دانستن خواسته‌های جوانان از انقلاب حمایت و تاکید کرد که این بیانیه هیچ‌گاه خواهان باز گرداندن نظام و حکومت سابق در مصر یا به دست گرفتن قدرت توسط نظامیان نیست، بلکه ارتش و نیروهای مسلح در برهه از زمان ترجیح داده تا تنها بر عملیات انتقال قدرت و تحقق روند دموکراتیک در کشور نظارت داشته باشد.

الخولی در پایان از همه گروه‌ها و جریان‌ها و اقشار جامعه مصر خواست به هیچ وجه به خشونت روی نیاورند و از روند مسالمت آمیز خارج نشوند، چون ارتش و نیروهای مسلح مصر هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد کشور وارد مرحله‌ای از درگیری‌ها و خشونت‌ها شود.

وی همچنین خواهان آغاز سریع دوره انتقالی جدید در مصر بدون به حاشیه راندن هیچ گروه یا جریان سیاسی از جمله حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول