اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌‌المقدس کردستان در یادواره شهید نصرالهی:

اخلاص شهید نصرالهی وی را با مشکلات سازگار کرده بود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه یادواره سردار شهید قاسم نصرالهی گفت: با وجود محدودیت‌ها و مسائل و مشکلاتی که در نوار مرزی بانه در جنگ تحمیلی وجود داشت اما اخلاص این شهید اجازه هیچ شکایتی به او را نمی‌داد.

اخلاص شهید نصرالهی وی را با مشکلات سازگار کرده بود

سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در حاشیه یادواره شهید سردار قاسم نصرالهی و 832 شهید بانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار کرد: زندگی و کار در کردستان " سرزمین مجاهدت‌های خاموش" از اجر معنوی بالایی برخوردار است به گونه‌ای که این اقدام در زمان جنگ تحمیلی و در اوایل انقلاب اسلامی با مشکلات خاصی مواجه بود.

وی خاطرنشان کرد: در عین اینکه کردستان و ایران اسلامی درگیر جنگی تمام عیار و نابرابر بود، درگیری‌های داخلی نی مضاف بر این قضیه بود که دامن کردستان مرزی را گرفته بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اضافه کرد: رزمندگان و دلاورمردانی از اقصی نقاط ایران اسلامی در قالب نیروهای مسلح و بسیجی و در کنار آنها پیشمرگان کرد مسلمان از مرزهای میهن اسلامی در این استان مرزی دفاع می‌کردند.

سردار رجبی تصریح کرد: بر اساس شرایط موجود در آن زمان عملیات‌ها با سختی‌های خاصی مواجه بود اما وجود ایمان قوی، اخلاص, ولایتمداری و وفاداری به نظام اسلامی تمامی این مشکلات را برای رزمندگان ما آسان کرده بود و هیچ‌گاه از محدود بودن امکانات و یا سختی‌های کار شکایتی نمی‌کردند.

وی گفت: شهید نصرالهی در آن زمان که فرماندهی سپاه بانه را برعهده داشت از تحصیلات عالیه‌ای برخوردار بود و می‌توانست به جای اینکه به عنوان یک سپاهی جان خود را در دفاع از نظام اسلامی به خطر بیندازد در جاهای دیگر مشغول به کار شود اما وی چون این جایگاه را به نفع نظام و ملت می‌دید لذا این مسیر را برگزید.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار چنان اخلاصی داشت و به گونه‌ای به نظام و مقام معظم رهبری وفادار بود که در برابر تمامی سختی‌های آن دوران در مرز بانه مقاومت کرد تا جایی که در چهاردهم تیرماه سال 67 در جنگ تحمیلی در نوار مرزی شهرستان بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار رجبی اظهار کرد: اخلاص شهید نصرالهی وی را به درجه رفیع شهادت رساند چرا که او لیاقت این جایگاه را داشت و خداوند اجر وی را با شهادت به وی اعطا کرد.

وی اذعان داشت: شهید نصرالهی آنچنان در دل مردم این شهرستان جای داشت که در شهادت وی تمامی مردم به خیابان‌ها ریختند و در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید والامقام شرکت کردند.

رجبی در پایان برگزاری یادواره شهدا را به منظور جلوگیری از فراموشی نام و یاد این دلاورمردان عنوان کرد و با تاکید بر این نکته که باید این یادواره‌ها با شکوه خاصی برگزار شود، رویکرد سپاه بیت‌المقدس در این زمینه قابل‌قبول است و هیچ زمان در این بخش کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/79001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول