اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خبر داد

پیشرفت 98 درصدی بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از پیشرفت 98 درصدی بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا خبر داد.

پیشرفت 98 درصدی بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا

هوشنگ بازوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ساخت بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در شش طبقه با زیر بنای 12 هزار متر مربع با همکاری این ستاد در کربلای معلی در دست ساخت است که هم اکنون از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز ساخت این پروژه از محل کمک‌ها و نذورات مردمی تامین می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ساخت این بیمارستان از سال 87 در دستور کار این ستاد قرار گرفته و دارای بخش‌هایی چون اتاق‌های عمل، CCU و ICU، اطفال، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، اورتوپدی، دندانپزشکی، ناباروری، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، چشم پزشکی، پوست و... است.

بازوند ادامه داد: کار تامین و خریداری بخشی از تجهیزات مورد نیاز این بخش‌ها نیز در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) بیان کرد: پروژه ساخت ضریح جدید سید ابراهیم مجاب(ع) از ابتدای سال90 توسط هنرمندان اراکی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود این ضریح مطهر تا چند ماه آینده برای نصب به کربلای معلی منتقل شود.

به گفته وی عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب(ع) شامل دو بخش بوده که بخش اول آن ساخت بدنه اصلی از چوب است که توسط محمد نوری از استادان برجسته گره‌چینی استان انجام شده است و بخش دوم شامل قلم‌زنی روی مس، نقره و طلا که تهیه شده و با تایید مسئولان عراقی و ایرانی توسط استاد محمد مهدی باباخانی در حال انجام است و برای ساخت آن 5 کیلوگرم طلا، یک ‌هزار و 150 کیلو‌گرم نقره و 300 کیلو‌گرم مس به ‌کار رفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری پروژه ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) به ستاد عتبات عالیات استان خبر داد و گفت: با موافقت تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) در واگذاری این پروژه به ستاد عتبات عالیات استان عملیات ساخت این درب به زودی آغاز خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه کار ساخت این درب‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان در ساوه آغاز خواهد شد، بیان داشت: برای احداث این درب‌ها نیاز به سه کیلوگرم طلا و نقره و مس است که پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت این درب‌ها بالغ بر 13 میلیارد ریال شود.

انتهای پیام/87008/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول