اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

والیبال کاله مازندران بومی می‌شود

باشگاه کاله مازندران امسال می‌خواهد با بومی‌سازی بازیکنان خود علاوه بر تیمداری در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور به زیرساخت‌ها و سالن هشت هزار نفری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

والیبال کاله مازندران بومی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، باشگاه ورزشی کاله مازندران بعد بیش از چهار سال تیمداری در لیگ برتر والیبال کشور خاطرات خیلی خوبی برای والیبال‌دوستان مازندرانی ایجاد کرده است.

این تیم دو مقام سومی در دو سال نخست حضور در لیگ برتر و دو قهرمان در این مسابقات به همراه قهرمانی و سومی در این قاره کهن را در کارنامه‌اش ثبت کرده و امسال جواز حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان در برزیل را به دست آورد.

البته همه علاقمندان والیبال منتظره تصمیم هیئت مدیره باشگاه برای چگونگی اهداف در مسابقات باشگاه‌های جهان و لیگ آینده هستند تا اینکه بالاخره تصمیم‌ها اتخاذ شده و قرار شد به خاطر ساخت سالن هشت هزار نفری بودجه تیمداری والیبال کم‌تر از گذشته شود و دیگر کاله با این بودجه با ستاره‌های ملی‌پوش خود برای باشگاه‌های جهان و لیگ برتر از جمله محمد موسوی بهترین مدافع جهان، ولادو پتکوویچ پاسور تیم ملی صربستان و دیگر بازیکنان خداحافظی کند و به فکر تیمی بومی با هزینه‌ای کمتر باشد.

 مهدی رنجبر از تیم والیبال کاله جدا شد

مهدی رنجبر یکی از بلندقدترین بازیکنان والیبال ایران که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و جوانان را دارد چهار سال به عنوان سرعتی‌زن سوم در تیم کاله حضور داشته که امسال از تیم کاله جدا شده است.

 والیبالیست‌های آملی به شهرشان بازمی‌گردند

بازیکنانی همچون علیرضا جدیدی سرعتی‌زن ملی‌پوش آملی که فصل قبل در باریج اسانس توپ می‌زد امسال به تیم کاله پیوسته و همین‌طور رافع طبری لیبرو جوان آملی که سال قبل در لیگ دسته یک با نماینده سیرجان بازی می‌کرد به تیم سابق خود برگشته همچنین فخرالدین رضوی پشت‌خط زن فصل قبل تیم جواهری گنبد نیز با درخشش خود در اولین سال حضور در سوپر لیگ امسال با کاله قرارداد منعقد کرد تا شایستگی‌های خود را در این تیم به نمایش درآورد.

 اوایل مرداد ماه امسال تمرینات کاله مازندران استارت می‌خورد

تیم کاله برای مسابقات باشگاه‌های جهان و حضوری قدرتمندانه در آن از اوایل مرداد ماه امسال تمرینات خود را شروع خواهد کرد.

 باشگاه‌های جهان بدون بازیکنان‌ قرضی نماینده ایران

تیم کاله برای مسابقات جهان احتیاج به بازیکنان قرضی خواهد داشت ولی به دلیل نزدیک شدن مسابقات لیگ برتر تیمی حاضر به دادن بازیکنان خود به نماینده ایران نیست و به احتمال زیاد با همین بازیکنان، کاله به مسابقات باشگاه‌های جهان خواهد رفت ولی امیدواریم حداقل یک لیبرو و پاسور از تیم‌های دیگر به کاله کمک کنند زیرا این تیم بزرگ نماینده والیبال ایران در مسابقات جهانی خواهد بود.

 آملی‌ها به آرزوی بومی شدن تیم‌شان می‌رسند

بعد از چند سال که در پست‌های مختلف در کاله از بازیکن‌های غیربومی استفاده می‌شد به دلیل اینکه این شهرستان بازیکن در سطح سوپر لیگ در بعضی از پست‌ها نداشت و مخصوصا این نقیصه در پست دریافت احساس می‌شد هم‌اکنون در پست دریافت‌کننده قدرتی بازیکن سوپرلیگی در آمل نداریم البته از مازندران میرزاجانپور و سعید شیرود در این پست توپ می‌زنند ولی پیوستن آنها به کاله هنوز مشخص نیست.

ولی بعد از چند سال برنامه‌ریزی در تیم کاله جوان و بازیکن‌سازی والیبالیست‌هایی در سطح سوپر لیگ معرفی شدند که امسال از آنها می‌توان در لیگ برتر بهره برد و یک نمونه آنها  علی شفیعی است.

تماشاگران کاله هم نباید این بازیکنان جوان و آینده‌دار را تنها بگذارند و باید از بازیکنان بومی حمایت کنند تا در آینده همانند رضا قرا در آمل زیاد مشاهده شود زیرا بازیکنان بومی توانایی‌های زیادی دارند و باید با حمایت انتظار شگفتی و نتیجه از انها داشت.

در پست پاسور نیز صابر نریمان‌نژاد و افشین فتاح نیز قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کردند و در پست سرعتی هم عادل غلامی تنها ملی‌پوش مازندرانی حاضر در مسابقات لیگ جهانی فصل بعد در تیم کاله حضور خواهد داشت و علیرضا جدیدی جایگزین محمد موسوی شده و سرعتی سوم و چهارم کاله نیز علی علیپور و علی شفیعی خواهند بود.

در پشت‌خط زن نیز مازندران دارای دو والیبالیست تمام عیار در ورزش والیبال کشور است که رضا قرا و فخرالدین رضوی هر با توانمندی بالا به خدمت کاله درخواهند آمد.

در دریافت‌کننده قدرتی نیز علی سجادی با تیم کاله قرارداد بسته است، بازیکن محبوبی که دو سال با تیم کاله مازندران کسب مقام سوم را به ارمغان آورده و یکی از ارکان اصلی تیم محسوب می‌شد و امسال پس از قهرمانی در آسیا برای لیگ آینده به آمل آمده است.

میلاد عبادی‌پور بازیکن تیم ملی جوانان ایران نیز یکی از بازیکنان آینده‌دار در این پست خواهد بود و برای فصل آینده نیز با تیم کاله قرارداد خود را تمدید کرده و تکلیف دو بازیکن دیگر در این پست هنوز مشخص نشده است.

در پست لیبرو نیز دو بازیکنی که با این تیم قرارداد بستند سابقه حضور در لیگ برتر را ندارند ولی رافع طبری لیبرو خوب آملی‌ها تجربه بالاتری نسبت به ابوالفضل قلی‌پور دارد و دو بازی در لیگ برتر گذشته را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/2296/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول