اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع قضائی و نظامی تأکید کردند

رئیس جمهور موقت مصر روز پنجشنبه سوگند یاد می‌کند

منابع آگاه قضائی و نظامی تأکید کردند که رئیس دادگاه قانون اساسی که به عنوان رئیس جمهور موقت مصر انتخاب شده است امروز در برابر مجمع عمومی دادگاه قانون اساسی سوگند یاد خواهد کرد.

رئیس جمهور موقت مصر روز پنجشنبه سوگند یاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از منابع آگاه نظامی و قضایی تأکید کرد که «عدلی منصور» رئیس دادگاه قانون اساسی مصر امروز (پنجشنبه) به عنوان رئیس جمهور موقت در برابر مجمع عمومی دادگاه قانون اساسی، مصر سوگند یاد خواهد کرد.

این اقدام در پی صدور بیانیه ارتش و برکناری «محمد مرسی» صورت گرفته است.

ساعاتی بعد از پایان ضرب الاجل ارتش به نیروهای سیاسی برای محقق کردن مطالبات مردم مصر، «عبدالفتاح سیسی» وزیر دفاع این کشور با صدور بیانیه ای مرسی را از قدرت برکنار کرد و عدلی منصور را به عنوان رئیس جمهور موقت برگزید.

این بیانیه پس از دیدار فرمانده نیروهای مسلح با رهبران جریان های سیاسی و مذهبی و ملی مصر صورت گرفت.

بر اساس این بیانیه همچنین قانون اساسی مصر تعلیق و انتخابات زود هنگام برگزار خواهد شد؛ سیسی تأکید کرد که نیروهای مسلح در فرایند سیاسی کشور دخالت نخواهند داشت.

در پی صدور نقشه راه ارتش مخالفان مرسی در میادین اصلی شهر شادی کردند و نیروهای مسلح و گارد رباست جمهوری در کنار مردم حضور یافت.

از سوی دیگر در پی بهت  حامیان مرسی، گزارش هایی از درگیری حامیان مرسی با نیروهای ارتش نیز منتشر شده است.

مرسی نیز بیانیه ارتش را کودتای تمام عیار علیه دولت خود خواند و از حامیان خود خواست به اعتراض های مسالمت آمیز ادامه دهند.

روز 30 ژوئن میلیونها مصری مخالف مرسی در قالب جریان «تمرد» با حضور در میدان التحریر و خیابان های منتهی به قصر اتحادیه و القبه و 7 استان دیگر کشور خواستار برکناری مرسی شدند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول