اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 28 استان کشور در جشنواره حرکت و برکت در رشت

گیلان، مازندران و گلستان به مقام نخست رسیدند

جشنواره حرکت و برکت کشور در موزه میراث روستایی گیلان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و گیلان، مازندران و گلستان رتبه نخست در بخش صنایع‌دستی، برکت و حرکت را کسب کردند.

گیلان، مازندران و گلستان به مقام نخست رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نایب رئیس هیئت ورزش‌های بومی‌محلی گیلان شامگاه چهارشنبه در پایان دومین جشنواره فرهنگی‌ورزشی حرکت و برکت ویژه بانوان کشور در موزه میراث روستایی این استان، اظهار کرد: در پایان این جشنواره توسط کارشناسان بازی‌های بومی‌محلی و داوران تیم‌های مازندران، قزوین و سمنان در بخش برکت «پخت نان‌های محلی» مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

رقیه انصاری افزود: استان گلستان در بخش حرکت «بازی‌های بومی‌محلی» رتبه نخست را به دست آورد، البرز در مکان دوم ایستاد و تیم فارس به مقام سوم رسید.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های بومی‌محلی گیلان اضافه کرد: گیلان در بخش صنایع‌دستی رتبه نخست را کسب کرد و استان‌های اردبیل و اصفهان دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در بانوان گفت: ورزش برای سلامتی بانوان که از ارکان جامعه هستند بسیار مهم بوده و در یک خانواده سلامت مادر از اهمیت زیادی برخوردار است.

انصاری اضافه کرد: در این رقابت‌ها بنده به همراه فرشته عابدینی از گیلان داوری جشنواره مذکور را به‌عهده داشتیم.

وی، برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی در استان را موجب کمک به احیای بازی‌های بومی‌محلی دانست.

این مسئول توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری را در ایجاد نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها بسیار موثر خواند و گفت: سلامت خانواده‌های روستایی و عشایری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در صدد هستیم تا با شناسایی و ثبت بازی‌های محلی استان در حفظ فرهنگ‌های اصیل گیلانی و ایرانی بکوشیم.

انصاری یادآور شد: بازی‌های محلی گیلان توسط کارشناسان و متخصصان این امر شناسایی شده و در دست بررسی است و تاکنون تعدادی از این رشته‌ها به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش فارس، در جشنواره حرکت و برکت 210 ورزشکار و مهمان از 28 استان کشور حضور داشتند و ورزشکاران در محیط زیبای موزه میراث روستایی گیلان با هم به رقابت پرداختند.

ا‌نتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول