اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

السیسی کیست؟/تحصیل در انگلیس، آموزش در آمریکا و دوست رهبران اخوان

ژنرال السیسی که این روزها هدایت کننده حرکت مخالفان علیه محمد مرسی شده، ژنرالی تحصیل کرده در انگلیس و آموزش دیده در آمریکا است.

السیسی کیست؟/تحصیل در انگلیس، آموزش در آمریکا و دوست رهبران اخوان

به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع 58 ساله مصر است که جوان‌ترین عضو شورای عالی نظامی این کشور است.

وی در قاهره به دنیا آمد و در سال 1977 وارد ارتش شده، در سال 2012 توسط محمد مرسی به سمت وزارت دفاع مصر گمارده شد و جانشین سپهبد طنطاوی شد.

السیسی پیش از رسیدن به کرسی وزارت دفاع مدیر واحد اطلاعات نظامی در ارتش بود و همیشه بر حفظ نقش مستقل ارتش مصر تاکید داشته است.

این ژنرال مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم نظامی از دانشگاه ارتش در قاهره گرفته و برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر کرد و در سال 1992 موفق به کسب درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم نظامی در این کشور شد.

او طی سال‌ها به دلیل سمت اطلاعاتی که داشته با بسیاری از مقامات اخوان المسلمین آشنایی دارد و رهبران اخوان نیز وی را به خوبی می شناسند، چراکه پس از سرنگونی حسنی مبارک در سال 2011 رایزنی‌های فشرده‌ای با جریانات‌ و احزاب اسلامگرای مصر داشت؛ هرچند زمانی که به سمت وزارت دفاع گمارده شد شایعات زیادی درباره وابستگی وی به اخوان المسلمین مطرح شده بود.

ژنرال السیسی با غرب نیز روابط محکمی دارد، او علاوه بر تحصیل در انگلیس به آمریکا نیز سفر کرده و در آنجا آموزش‌های ویژه اطلاعاتی دیده است.

السیسی در پرونده آزاد کردن گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی گروگان گرفته شده توسط حماس نیز نقشی فعال داشت.

اکنون السیسی طراح حرکت ارتش علیه دولت مرسی است تا با برکناری وی قدرت را دوباره به نظامیان در مصر بازگرداند، هرچند وی مدعی است که علاقه‌ای به در اختیار داشتن قدرت ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول