اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یکی از رهبران جبهه نجات معارض مصر در گفت‌وگو با فارس:

سخنان مرسی از جنگی داخلی خبر می‌دهد/از برکناری مرسی صرف نظر نمی‌کنیم

یکی از رهبران «جبهه نجات» معارض مصر با اشاره به اینکه سخنان اخیر مرسی از آغاز جنگی داخلی در مصر خبر می‌دهد، تاکید کرد که از برکناری مرسی صرف نظر نمی‌کنیم.

سخنان مرسی از جنگی داخلی خبر می‌دهد/از برکناری مرسی صرف نظر نمی‌کنیم

«محمد ابو الغار»، یکی از رهبران «جبهه نجات» معارض مصر و رئیس حزب «مصری دمکراتیک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره افزود که معارضان مصری در ادامه مبارزه و اعتراض‌های خود علیه جماعت اخوان المسلمین مصر و حکومت «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر ادامه می‌دهند.

ابو الغار با بیان اینکه گروه‌ها و جریان‌های معارض مصری به تهدیدات مرسی که در سخنرانی اخیرش آنها را ایراد کرد، گفت: این سخنرانی را مرسی برای خانواده و عشیره‌اش و نه مردم مصر ایراد کرد و از سخنان وی اینگونه برداشت می‌شد که وی خبر از جنگی داخلی در کشور می‌دهد.

وی دلیل این امر را در این دانست که مرسی در سخنان خود گفت که از مشروعیتش با خونش حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و این سخن بازتاب‌ها و تاثیرات منفی بسیار بزرگ و زیادی به همراه دارد، چون او به این طریق هواداران و حامیان خود را تحریک می‌کند، از مشروعیتش با خون و خشونت دفاع کنند.

ابو الغار افزود:‌ مرسی در سخنرانی خود بسیار نگران و بیمناک به نظر می‌رسید و آشکارا می‌شد، در سیمایش نگرانی و اضطراب را ملاحظه کرد، همان‌گونه که به نظر می‌رسید، سخنرانی خود را بدون اینکه آن را پیشتر نوشته باشد، ایراد می‌کند و به همین دلیل تناقض‌ها در گفته‌ها و جملات وی بسیار و کلمات نامفهوم در آن بی‌شمار بود و این دلیلی بر نگرانی‌های او و بحرانی است که دستگاه وی پس از خروج میلیون‌ها مصری به خیابان و درخواست کناره گیری او با آن مواجه است.

وی تاکید کرد که جبهه نجات و تمام نیروها و جریان‌های معارض مصری هیچ‌گاه با محمد مرسی پای میز مذاکره نخواهد نشست و همچنان بر باز پس گیری انقلاب خود که اخوانی‌ها آن را از جوانان و مردم مصر گرفتند، پافشاری می‌کند.

ابو الغار گفت که جبهه نجات ملی در نشست امروز چهارشنبه خود تصمیم گرفت که «محمد البرادعی» را به عنوان نماینده خود جهت گفت‌وگو با نیروهای مسلح و ارتش معرفی کند تا افکار و دیدگاه‌های جبهه نجات برای مرحله آینده و پس از برکناری مرسی از قدرت و و برگزاری انتخابات و تدوین قانون اساسی جدید کشور را به مسئولان ارتش منتقل کند و در تصمیم خود مبنی بر برکناری مرسی اصرار دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول