اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

حوادث مصر توطئه‌ای بزرگ برای تجزیه جهان اسلام و عرب است

«انس الشامی»، نماینده پارلمان سوریه با اشاره به اینکه حوادث مصر بخشی از توطئه‌ای بزرگ برای تجزیه جهان اسلام و عرب است، تاکید کرد که غرب درصدد تجزیه منطقه به کشورهای کوچک بر اساس تقسیمات طایفه‌ای و مذهبی است.

حوادث مصر توطئه‌ای بزرگ برای تجزیه جهان اسلام و عرب است

«انس الشامی»، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: آنچه امروزه شاهد روی دادن آن در مصر هستیم، مرحله جدیدی از سناریو بزرگی است که از لحظات اول «بهار عربی» نامیده شد.

الشامی همچنین گفت: حوادثی که مصر امروزه شاهد آن است، توطئه علیه اخوان‌المسلمین نیست، چون احزاب مذهبی و دینی که در مصر تشکیل شده‌اند، از پایه و اساس مشکوک هستند و همه ما به عنوان جزئی از امت عربی و امت اسلامی می‌دانیم که این احزاب شکل گرفته و تأسیس شدند.

این نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: آنچه امروز در مصر روی می‌دهد، اجرای بخشی از طرحی جدید است که در باطن و مضمون بر تقسیم جهان عرب به کشورهای کوچک و بر اساس تقسیم‌ بندی‌های طایفه‌ای، مذهبی و نژادی تکیه می‌کند.

وی افزود: حوادثی که در مصر روی می‌دهد، بر بحران سوریه تاثیر مثبت می‌گذارد، چون اقدام مصر به قطع روابط با سوریه موجب ایجاد شکاف در افکار عمومی جهان عرب و جامعه مصر شد، در حالی‌که باید توجه داشت، هرآنچه امروز در جهان عرب می‌گذرد، با هدف تجزیه و نابودی این جهان صورت می‌گیرد تا زمینه برای اجرای مهمترین و اصلی‌ترین طرح یعنی طرح «برنارد لوئیس» یهودی فراهم شود.

این نماینده پارلمان سوریه سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که آنچه بهار عربی خوانده می‌شود، در واقع بهانه‌ای برای تحقق آشوب و هرج و مرجی است که سال‌ها پیش بشارت دهنده آن برای ما آمریکا از طریق ایجاد تفرقه در جهان عربی و اسلام بود، به ویژه حوادثی که امروزه در کشورهایی همچون سوریه و مصر و دیگر کشورهای منطقه می‌گذرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول