اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه «دعوت اصلاح» حکم اخیر دادگاه امارات را ساختگی خواند

گروه «دعوت اصلاح» در امارات، حکم دادگاه علیه اعضای این گروه را ظالمانه و براساس اتهامات ساختگی دانست و اعلام کرد: دعوت اصلاح هیچ ارتباطی با این اتهامات نداشته است.

گروه «دعوت اصلاح» حکم اخیر دادگاه امارات را ساختگی خواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، گروه «دعوت اصلاح» امارات با اعلام اینکه اعضای این گروه کاملا بی‌گناه هستند گفت: احکام صادر شده کاملا ظالمانه است و از همان ابتدای بازداشت‌ها در این باره هشدار داده بودیم.

این گروه وابسته به اخوان المسلمین گفت: همگان اطمینان داشتند که بازداشت شدگان از محاکمه عادلانه‌ای برخوردار نخواهند بود. از سوی دیگر بازداشت‌ها نیز بدون اجازه دادستانی انجام شده است و افراد مذکور به مدت هفت ماه در زندان انفرادی نگهداری شده و با هدف گرفتن اعترافات بی اساس شکنجه شده‌اند. علاوه بر این، وکلای بازداشت شدگان از حق حضور در روند بازجویی‌ها در دادستانی محروم شده‌اند و به خانواده‌های افراد مذکور نیز حق دیدار با آنها داده نشده است.

این گروه اقدام مسئولان اماراتی در جلوگیری از حضور نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوقی در روند محاکمه‌ها و عدم تحقیق دادگاه درباره شکنجه بازداشت شدگان و جعل اعترافات در دادستانی را برخلاف شروط محاکمه عادلانه دانست و افزود: دلایل ارائه شده برای اثبات دست داشتن این افراد در تلاش برای کودتا، نه تنها فاقد اعتبار است بلکه به منزله محاکمه افراد بر اساس نیات و افکار به شمار می‌آید.

دادگاه عالی امارات دیروز احکام متعلق به پرونده «تشکیلات سری» اخوان المسلمین در امارات را برای بیش از 90 متهم صادر کرد.

این دادگاه 25 تن از متهمان را بیگناه دانست و 56 متهم را به 3تا 10 سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه همچنین 10 نفر از متهمانی که فراری شده‌اند را به 15 سال زندان محکوم کرد.

پیشتر وزارت دادگستری امارات بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت شدگان متهم به عضویت در سازمانی مخفی هستند که بر اساس تحقیقات انجام شده قصد براندازی حکومت را دارند و با طرف‌های خارجی در ارتباط هستند.

فعالیت گروه‌های وابسته به اخوان المسلمین در امارات ممنوع است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول