اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان

دادستان جدید پلدختر معرفی شد

در آیینی با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان حسین بهاروند به عنوان دادستان جدید پلدختر معرفی شد.

دادستان جدید پلدختر معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان ظهر امروز در مراسم معارفه و تودیع دادستان پلدختر که در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری فجر پلدختر برگزار شد، رسالت دستگاه قضایی را گسترش عدالت و بسط و تعمیق آن در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها دانست و گفت: دستگاه قضایی امروز مأمن و ملجأ تمام مردم و استقلال قوا از دستاوردهای نظام اسلامی است که این مهم باید همواره وجود داشته باشد و هیچ‌کس نباید و نمی‌تواند از این اصل تخطی کند.

سید رحیم کاظمی افزود: سلامت دستگاه قضا باید تضمین شود و افزایش اعتماد مردم به این دستگاه تنها با توجه به اجرای عدالت و دادن حق به حق‌دار محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه پی‌ریزی این ساختار قضایی توسط افرادی همچون شهید عالی‌مقام بهشتی صورت گرفته است، گفت: هدایت تمام ظرفیت‌های درون دستگاهی و تعامل با همه دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاری دستگاه قضایی است.

وی افزود: در هیچ جامعه‎ای بدون ایجاد امنیت، عدالت برقرار نمی‌شود و بدون تعامل و مشارکت دستگاه‌های حاکمیتی، انتظامی و مردمی امکان دست‌یابی به اهداف و مقاصد دستگاه قضایی و برآوردن انتظارات مردم وجود ندارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان گفت: استان لرستان از امن‌ترین استان‌های کشور و شهرستان شهید پرور پلدختر جزو امن‌ترین شهرستان‌های استان لرستان است و دستگاه قضایی مقتدر دستگاهی است که مردم احساس کنند بدون دغدغه در هر جایی می‌توانند مراودات اجتماعی و اقتصادی خود را انجام دهند، یعنی در انجام امور امنیت روانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دستگاه قضایی قانون محور کار است و صیانت از امنیت و سلامت جامعه راهبرد اساسی دادگستری در لرستان است و برنامه‎های اصلی حول این محور طراحی و تدوین می‎شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری مقوله‎ای بسیار با ارزش است که عمل به آن سبب کاهش نرخ ارتکاب جرم در جامعه می‎شود.

کاظمی افزود: در شهرستان پلدختر با داشتن قضاوت خوب تا به حال شکایتی به استان واصل نشده که این امر هم برای ما و هم برای مردم شهرستان پلدختر مایه برکت است.

فرماندار پلدختر نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضایی و مجموعه قضات امروز متصدی اموری هستند که جان، مال و نوامیس مردم در گرو کارها، تصمیمات و قضاوت‌های آنها قرار دارد گفت: نقش دستگاه قضایی در جامعه بسیار خطیر و ارزشمند است و دادگستری پلدختر با صدور احکام قاطع و بازدارنده امنیت جامعه را تضمین می‎کند.

فریدون رشیدی افزود: استقلال مهم‌ترین ویژگی دستگاه قضا و نشأت گرفته از احکام دینی و اسلامی است و امنیت و آرامش امروز کشورمان نتیجه خدمات دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت دارد و می‎تواند آرامش و آسایش را برای مردم مهیا کند و حفاظت و حراست از حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی و حفظ امنیت جامعه از وظایف دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه دفاع از حق در شرایط کنونی جامعه، نیازمند دقت، نظم و توجه بیشتر در رسیدگی پرونده‎ها است، گفت: برخورداری قضات از دانش لازم و تجربه کافی در کنار توانمندی و کارآیی مسئولان قضایی با بهره‎گیری از آخرین یافته‎های علم مدیریت نقش به سزایی در توفیق و کارآمدی این قوه ایفا می‎کند که شرط اجتهاد، مدیر و مدّبر بودن در اصول قانون اساسی برای مسئولان قضایی و قضات، ناظر بر همین معناست.

فرماندار پلدختر به ضریب بسیار بالای امنیتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: احساس آرامش و آسایش خوبی در شهرستان پلدختر حاکم است و امروز آرزوهای امام در داشتن یک قوه قضائیه اسلامی مطابق با اصول و چارچوب اسلامی محقق شده و مجموعه دادگستری به خصوص دادستان پلدختر از عملکرد قابل قبول و خوبی برخوردار بوده که از تلاش صورت گرفته قدردانی می‎شود.

در پایان این آیین حسین بهاروند به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب دادسرای شهرستان پلدختر معرفی شد و از تلاش و خدمات فخرالدین کردعلیوند، دادستان سابق دادگستری این شهرستان قدردانی شد.

در مراسم معارفه و تودیع دادستان پلدختر فرماندار، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان پلدختر و جمعی از وکلا و اعضای شورای حل اختلاف پلدختر حضور داشتند.

انتهای پیام/2304/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول