اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان:

نماز اول وقت در اولویت باشد / ادارات به اثرات نماز توجه کنند

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: نماز اول وقت باید در اولویت باشد و ادارات به اثرات نماز توجه کنند.

نماز اول وقت در اولویت باشد / ادارات به اثرات نماز توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین محسن فاطمی‏نیا پیش از ظهر امروز در مراسم مشابهی که در شماری از دستگاه‏های اجرایی و نهادهای دولتی استان سمنان برگزار و نمازخانه‏های استان سمنان با حضور کارکنان دولت آماده ورود به ماه ضیافت‏الله شد، به ذکر حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) پرداخت.

وی تصریح کرد: نسیم‏های رحمانی رسیدن به خدا همیشگی نیست؛ گاهی در زمان خاصی مثل ماه شعبان و ماه رمضان و اوقات نماز رخ می‏دهد؛ دقت در فضیلت نماز یا در دل شب که این زیبایی‏ها در انسان نمود پیدا می‏کند، بسیار مهم است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: در این زمان‏های خاص است که غبارروبی و عطرافشانی موضوعیت دارد و موثر واقع می‏شود.

فاطمی‏نیا افزود: گاهی مکان خاصی مثل مکه و زیر ناودان طلا یا در سعی بین صفا و مروه، در کربلای معلی، مشهدالرضا و ... یا در مصلای نماز جمعه شخصی به صحنه‏هایی برمی‏خوریم که بسیار زیباست.

وی گفت: روایتی وارد شده که شخص را برای جان دادن به آن مکان‏ها منتقل کنند؛ چرا که سکرات مرگ بر او آسان خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: گاهی در فعل خاصی مثل خواندن نماز اول وقت در مسجد، این زیبایی رخ می‏نماید؛ نماز و آثار آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی‏نیا افزود: توجه به نماز و جلوه‏های آن باید اصل و رکن باشد؛ خواندن نماز اول وقت باید دارای اولویت اول باشد که متاسفانه نیست.

وی تصریح کرد: اگر نماز اول وقت در اولویت باشد، مشکل حل شده است؛ همان‏طور که امام رضا (ع) به آن زندیق در حال مسلمان شدن فرمود که بحث تمام نشده باید برای بعد از نماز بماند.

در ادامه، مراسم غبارروبی و شست‏وشو با گلاب و عطرافشانی توسط مدیرکل، دبیر ستاد اقامه نماز، امام جماعت و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در فضایی نورانی و معنوی برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول