اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد

بهره‌مندی 99.85 درصد مردم گیلان از آب شرب شهری

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: 99.85 درصد مردم شهرهای گیلان از آب شرب و بهداشتی برخوردار هستند.

بهره‌مندی 99.85 درصد مردم گیلان از آب شرب شهری

حمید روشن‌روان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به میزان بهره‌مندی مردم گیلان از آب شرب شهری، اظهار کرد: اکنون 99.85 درصد مردم گیلان از نعمت آب شرب برخوردار هستند.

وی حدود 77 هزار نفر مردم روستاهای گیلان را در مسیر و محدوده خطوط انتقال خدمات آب شهری ذکر کرد و گفت: به این تعداد مردم نیز آب‌دهی می‌کنیم.

مدیرعامل آبفای گیلان، با تصریح بر اینکه در شهر مشکل تأمین آب شرب وجود ندارد، افزود: به مشترکان خود خدمات ارائه می‌دهیم.

وی مصرف آب 76 درصد مشترکان آبفای گیلان را زیر الگوی مصرف دانست و اذعان کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان با نصب 381 هزار کنتور آب، تأمین آب جمعیتی معادل 1.5 میلیون نفر با ضریب پوشش 99.85 درصد را به عهده دارد.

روشن‌روان ادامه داد: با توجه به میزان مصرف هر خانواده گیلانی با احتساب فصول گرم و سرد سال متوسط مصرف 669 لیتر در شبانه روز بوده در حالی که متوسط مصرف آب در کشور 740 لیتر است.

وی دلیل کاهش سرانه مصرف آب در گیلان را استفاده از چاه‌های خانگی برای مصارف غیر شرب ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان درباره نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف اذعان کرد: اکنون مشترکان گیلانی حدود 1.5 درصد بالای 40 متر مکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.

وی، اطلاع‌رسانی و تذکرات لازم پیرامون مصرف آب مطابق با استانداردها و الگوی مصرف ابلاغی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را از جمله اقدام‌ها در مقابله با مصرف زیاد آب دانست.

روشن‌روان متذکر شد: در صورت کاهش نیافتن مصرف در فصول گرم سال پس از اخطارهای کتبی برای کاهش، ظرفیت قراردادی این مشترکان اقدام می‌شود.

وی، هزینه تولید یک‌متر مکعب آب قابل شرب در گیلان را حدود 695 تومان ذکر کرد و یادآور شد: آب با قیمت 202 تومان به مشترکان عرضه می‌شود و معادل 30 درصد هزینه تولید از مشترکان بابت آب‌بها دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل آبفای گیلان درباره اجرای طرح فاضلاب در شهرهای این استان، خاطرنشان کرد: 11 طرح فاضلاب در رشت، انزلی، رودسر، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، تالش، آستارا، صومعه‌سرا، فومن و سیاهکل در حال اجرا است.

وی هزینه این طرح‌ها را بالغ بر 176 میلیارد و 114 میلیون و 600 هزار تومان عنوان کرد.

روشن‌روان، اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها را 5 هزار و 230 میلیارد ریال ذکر کرد و متذکر شد: تأمین این مقدار اعتبار کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر پروژه‌های فاضلاب مذکور به نتیجه برسد.

وی از مطالعه و اجرای 163 پروژه آب و فاضلاب در گیلان خبر داد و یادآور شد: این پروژه‌ها طبق برنامه وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

انتهای پیام/2300/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول