اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان خبر داد

تشکیل 12 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از تشکیل 12 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در استان خبر داد.

تشکیل 12 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس پازوکی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان سمنان که با حضور مسئولان این سازمان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و سایر اعضا در سازمان جهادکشاورزی سمنان تشکیل شد، اظهار کرد: بالا بردن قدرت مقابله و بازدارندگی و کاهش تهدیدات از برنامه‏های مهم پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: در حال حاضر رویکرد مقابله دشمن با کشورهای مستقل و آزادی‏خواه از جنگ سخت به شیوه نرم و سایبری تغییر کرده است.

پازوکی افزود: با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در استان سمنان، برای آن 12 کارگروه تخصصی تعریف شد که کارگروه جهاد کشاورزی استان یکی از کارگروه‌های فعال آن محسوب می‏شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: این کارگروه کار را از سنوات قبل به صورت عملیاتی با تشکیل تیم‏های کاری و انجام چند مانور شروع کرده است.

پازوکی اضافه کرد: کارهای اجرایی بیشتر به عهده دستگاه‏هاست؛ از این رو لازم است تا پیشنهادهای اجرایی به اداره کل پدافند غیرعامل استان سمنان برای پیگیری و اقدامات لازم ارسال شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گزارشی از سابقه پدافند غیرعامل در صدر اسلام و جهان، تاریخچه پدافند غیرعامل قبل و بعد از انقلاب در ایران، اهداف پدافند غیرعامل و سیر تحولی آن در سال‏های اخیر ارائه کرد.

رضا محسنی همچنین به تهدیدات بخش کشاورزی از سوی دشمن و نقش پدافند غیرعامل در حفاظت از بخش کشاورزی، حملات زیست محیطی و اثرات آن اشاره کرد.

در این کارگروه از سوی سایر اعضا، نکاتی از جمله ارتباط نزدیک حوزه سلامت جامعه و بخش کشاورزی، نقش تغذیه و سلامت محصولات کشاورزی، اجرای برنامه‏های پژوهشی و آموزشی برای حفظ سلامت غذایی و جامعه، روند تولید محصول سالم و اقدام برای تضمین تولید آن، نظارت بر تولید نهاده‏های بیولوژیک، تامین منابع برای طرح قرنطینه عوامل داخلی و خارجی و آموزش‏های همگانی برای پرسنل مطرح شد.

انتهای پیام/2249/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول