اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

هیچ فضایی در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد به قبرستان تبدیل نمی‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع)، هیچ جایی برای قبر و قبرستان دیده نشده و برنامه‌ای برای اجرای چنین طرحی نداریم.

هیچ فضایی در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد به قبرستان تبدیل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز در جلسه تبیین طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار داشت: عده‌ای مردم را به ویژه افرادی که خانه‌های آنها برای طرح توسعه امامزاده خریداری و تخریب شده است را تحریک کرده‌اند که خانه‌های آنان به قبور یک متری تبدیل و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد، اما مردم بدانند هیچ فضایی برای تبدیل به قبرستان در این طرح در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: فروش قبر در امامزاده مشکلات بسیاری نظیر مسائل شرعی، اجرای طرح‌های عمرانی، مشکلات برگزاری مراسم توسط خانواده‌های داغدار و ... را به دنبال دارد به همین دلیل قرار نیست چنین طرحی در امامزاده جعفر (ع) اجرایی شود.

عادل عنوان کرد: شایعاتی نیز در مورد تبدیل این فضا به مصلای نمازجمعه طرح شده که این شایعه را نیز رد می‌کنیم زیرا محل برگزاری نمازجمعه، مسجد ملا اسماعیل اکنون مساحتی بیش از پنج هکتار دارد در حالی که فضای امامزاده اکنون 1.2 هکتار است و با طرح توسعه به 5.5 هکتار می‌رسد و فضایی برای مصلی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقبال مردم به حضور در امامزادگان زیاد است زیرا هیچ‌گونه شائبه سیاسی و حزبی در آنجا مطرح نیست و دارالشفاء و مامن مردم است.

عادل تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبری در مورد اینکه بقاع متبرکه باید به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود، برنامه‌های متنوعی برای تحقق این امر در امامزاده اجرا شده و در امامزاده جعفر (ع) نیز به دلیل مرکزیت آن برنامه‌های بسیاری اجرا شده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است اما این امامزاده واجب التعظیم مشکلاتی را نیز از نظر فضایی دارد که وسعت کار را محدود کرده است.

وی عنوان کرد: مشکلاتی از نظر فضا، پارکینگ و ... داریم که برای رفع این مشکل باید طرح توسعه اجرایی شود که اجرای آن به تنهایی مقدور نیست و برای اجرای این طرح، با مسئولان و با خرد جمعی به نتیجه رسیده‌ایم.

عادل یادآور شد: نخستین تخریب‌ها در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) از سال 88 آغاز شد و 22 پلاک ثبتی تاکنون تخریب شده است.

مدیر اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: برای تهیه یک طرح شهری که بتواند معضلات شهر را رفع کند، باید طرح تهیه و منابع مالی آن تامین شود.

محمدعلی آزادی عنوان کرد: این طرح از چند سال پیش آغاز شده و برای ایجاد یک مرکز فرهنگی مذهبی در مرکز شهر، از سال 88 شروع به کار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این طرح اوایل سال 89 به تصویب مراجع قانونی و کمیسیون ماده پنج رسید و 10 هکتار زمین که از اعتبارات دولتی برای تملک اراضی و اجرای طرح استفاده شد، جذب شد.

آزادی عنوان کرد: در این طرح، مهمانسرا، بازارچه صنایع دستی و ... نیز در نظر گرفته شده و فضایی مطلوب برای زائران ایجاد خواهد شد ضمن اینکه فضایی متناسب با کالبد بافت تاریخی احداث می‌شود.

به گزارش فارس، لازمه اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) در یزد، تخریب بخشی از خانه‌های فرسوده و فاقد ارزش تاریخی در بافت تاریخی این منطقه بود اما به رغم اینکه مردم خانه‌های خود را با رضایت کامل واگذار کردند، اکنون عده‌ای با تحریک مردم، سعی در توقف این طرح دارند.

انتهای پیام/2464/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول