اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون استاندار

چگونگی توزیع بودجه مازندران تشریح شد

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران نحوه تقسیم بخش‌هایی از بودجه امسال مازندران را تشریح کرد.

چگونگی توزیع بودجه مازندران تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله فرزانه امشب در نخستین همایش تعاونی‌های دهیاری‌های استانداری مازندران در ساری اظهار داشت: در حال حاضر شاهد ارتقای فعالیت‌ها و آبادانی در روستاهای مازندران هستیم.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری شوراها و دهیاری‌ها که به عنوان مدیران ارشد در روستاها هستند، خدمات‌دهی در روستاها شتاب بیشتری گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در مازندران به روستاها اضافه کرد: 50 درصد اعتبارات عمرانی مازندران در روستاها هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون بودجه امسال هشت درصد اعتبارات عمرانی امسال برای بهسازی روستاها و اجرای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: از 189 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه عمرانی استان مازندران در سال 92 حدود هشت درصد بودجه عمرانی استان مازندران برای بهسازی روستاها در نظر گرفته شد.

فرزانه ادامه داد: از ماده 180 قانون بودجه نیز 54 میلیارد تومان نیز در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد و نیز مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون تومان برای آسفالت راه‌های روستایی در مازندران در نظر گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: از محل اعتبارت نفت نیز 25 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای مناطق محروم در نظر گرفته شد که این اعتبارات نیز به سرجمع اعتبارات روستاهای مازندران نیز اضافه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در ادامه از اعتبارات در نظر گرفته شده دولت برای بهسازی آب‌بندان‌ها در روستاها خبر داد و بیان داشت: دهیاران از این فرصت ایجاد شده برای احیای آب‌بندان‌های فرسوده استفاده کنند.

وی در ادامه به افزایش درآمدهای خانوارهای روستایی در مازندران اشاره کرد و گفت: متوسط درآمد یک خانوار روستایی در مازندران در سال 11 میلیون و  300 هزار تومان است که روستائیان مازندران به لحاظ درآمدی در رتبه نخست کشور قرار دارند.

فرزانه در پایان گفت: 20 درصد درآمد خانوارهای مازندرانی از کشاورزی است و بقیه درآمد از سایر بخش‌ها در روستاهای مازندران به دست می‌آید.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول