اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما: بحران کنونی مصر تنها از طریق فرآیند سیاسی قابل حل است

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام تلفنی از رئیس‌جمهور مصر خواسته تا به صدای تمامی مردم مصر گوش فرا دهد و بحران کنونی این کشور تنها از طریق فرآیند سیاسی قابل حل است.

اوباما: بحران کنونی مصر تنها از طریق فرآیند سیاسی قابل حل است

به گزارش فارس به نقل از شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، کاخ سفید امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اوباما در حین یک تماس تلفنی که روز دوشنبه با مرسی داشت، از وی خواست تا در میان اعتراضات گسترده مصر، به صدای تمامی مردم مصر گوش دهد.

اوباما این اظهارات را در یک پیام تلفنی روز دوشنبه زمانی مطرح کرد که ارتش مصر اولتیماتوم 48 ساعته‌ای به مرسی داد تا به تقاضاهای مردم مصر توجه کند اما مرسی در بیانیه‌ای که حدود ساعت 14:00 روز سه‌شنبه منتشر شد اولتیماتوم ارتش را رد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که اوباما در حین این تماس تلفنی به مرسی گفته است که آمریکا به فرایند دموکراتیک در مصر متعهد است و از هیچ گروه مجزا یا گروهی حمایت نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است که دموکراسی فرای انتخابات است. انتخابات همچنین تضمین این است که صدای تمامی مردم مصر شنیده شود و انتخابات همچنین دولتی را نشان می‌دهد که نماینده تمامی مردم مصر از جمله آندسته از معترضانی است که در سراسر این کشور تظاهرات می‌کنند.

این بیانیه اینگونه ادامه می‌دهد که اوباما مرسی را ترغیب کرده تا گام‌هایی را بردارد و نشان دهد به نگرانی‌های مردم کشورش اهمیت می‌دهد و بحران کنونی تنها از طریق فرایند سیاسی رفع می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس‌جمهور اوباما همچنین نگرانی عمیقی درباره خشونت‌هایی که در حین اعتراضات مصر صورت گرفته، به ویژه حمله جنسی علیه شهروندان زن ابراز کرد. وی تأکید کرد که تمامی مصری‌هایی که اعتراض می‌کنند، باید به آرامی اعتراضات خود را ابراز کنند و از مرسی خواست تا این مسئله را برای حامیان خود روشن کند که تمامی اشکال خشونت غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول