اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک کارشناس سیاسی مصر در گفت و گو با فارس:

حضور میلیونی مصری‌ها در خیابان‌ها مشروعیت مرسی را سلب کرد

یک کارشناس سیاسی مصر با اشاره به حضور میلیونی مصری‌ها در استان‌های مختلف این کشور، گفت: حضور گسترده مردم در خیابان‌ها، مشروعیت رئیس‌جمهور و اخوان المسلمین را سلب کرد.

حضور میلیونی مصری‌ها در خیابان‌ها مشروعیت مرسی را سلب کرد

«جمال زهران» کارشناس مسائل سیاسی و عضو سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت: حضور میلیون ها مصری در خیابانها، مشروعیت را از رئیس جمهور و اخوان المسلمین سلب کرد و نشان داد که مردم قادرند سرنوشت خود را تعیین کنند و این همان چیزی است که در بیانیه نیروهای مسلح بر آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: بیانیه نیروهای مسلح به مصری ها، امید و شادمانی بخشید به ویژه اینکه مردم از وقوع جنگ داخلی با اخوان المسلمین در هراس بودند.

زهران افزود: در این شرایط، ارتش تکلیف را روشن کرده و حمایت خود را از خواسته های مردم اعلام کرده و نشان داد که مشروعیت واقعی همان مردمی هستند که با حضور میلیونی در استان های مختلف مخالفت خود را با حکومت اخوانی ها نشان داده و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار هستند.

وی تصریح کرد: چند ساعت بیشتر از حکومت اخوانی ها باقی نمانده است و به خواست خداوند این ساعت ها نیز به سرعت به پایان می رسد تا ملت مردم بازپس‌گیری انقلاب خود را جشن بگیرند به ویژه اینکه اخوانی ها با سر دادن شعارهای مذهبی، وعده هایی دادند که هیچ یک عملی نشده و فقر و گرسنگی و نیز بدهی های مصر بیش از پیش شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول