اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردوهای جهادی صورت گرفت

احداث مسجد روستای وزمک توسط دانشجویان بسیجی زنجان

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: احداث مسجد روستای وزمک زنجان از اقدامات عمرانی دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی است.

احداث مسجد روستای وزمک توسط دانشجویان بسیجی زنجان

عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی استان اشاره کرد و افزود: تاکنون دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام‌نور زنجان در روستاهای «تهم» و «خشکه‌رود» برای ارائه خدمت به روستاییان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارهای آموزشی، علمی و فرهنگی توسط دانشجویان در این دو روستا انجام شده است، تصریح کرد: مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان با حضور جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه در جشن تکلیف به دانش‌آموزان دختر چادر نماز اهدا شده است، گفت: این مراسم با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مسائل شرعی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه 13 گروه جهادی در روستاهای محروم و فاقد امکانات استان زنجان خدمات ارائه می‌دهند، اظهار کرد: یکی از اقدامات عمرانی اردوهای جهادی ساخت مسجد در روستای وزمک بوده است.

بابایی ساخت آب انبار روستای «برانگول» و ترمیم آب انبار روستای «ویک» را از اقدامات دانشجویان در اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: نقاشی مدارس روستاها و ساخت منزل برای محرومین نیز از دیگر اقدامات عمرانی دانشجویان محسوب می‌شود.

وی به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دانشجویان در اردوهای جهادی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، دیدار با خانواده شهدا و برپایی کلاس احکام و قرآن جزو این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان برگزاری کلاس‌های درسی شامل ریاضی، زبان، علوم و ... را جزو برنامه‌های آموزشی دانشجویان بسیجی اعلام کرد و افزود: همچنین کلاس‌های خیاطی و گلدوزی برای بانوان روستایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای بانوان روستاها برگزار می‌شود، گفت: آموزش‌های بهداشت فردی، کلرزنی و مباحث مربوط به مامایی برای بانوان توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

بابایی ادامه داد: همچنین ترویج مسائل مربوط به کشاورزی از دیگر اقدامات دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی تا پایان تابستان جاری ادامه دارد، تصریح کرد: اردوهای جهادی با حضور هزار و 200 نفر از دانشجویان بسیجی در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه 40 تا 60 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات به روستاهای محروم استان زنجان اعزام می‌شوند، گفت: دوره اردوهای جهادی در روستاهای فاقد امکانات زنجان 14 روز است.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول