اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/جدیدترین تحولات سوریه/

بالا گرفتن درگیری و اختلاف بین گروه‌های تروریستی در دیر الزور

با پیشروی ارتش سوریه در باغستان‌های «الحافظ» و «القابون»‌ در ریف دمشق، دود اختلافات و درگیری در اردوگاه گروه‌های ترویستی مخالف نظام دمشق زبانه کشید و درگیری‌های سختی بین گروهک دولت اسلامی عراق و شام با جبهه النصره در گرفت.

بالا گرفتن درگیری و اختلاف بین گروه‌های تروریستی در دیر الزور

به گزارش خبرنگار فارس در سوریه، نیروهای ارتش سوریه در بیش از یک محور در باغستان‌های منطقه الحافظ، بویژه در جنوب بیمارستان تشرین در ریف دمشق پیش روی کرده و توانستند آن مناطق را از وجود تروریست‌ها پاک کنند. تعدادی از مسلحان در درگیری با ارتش دمشق در نزدیکی مسجد السلام در منطقه برزه کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

در حرستا نیز نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری سخت با گروه‌های مسلح، کنترل تعدادی از ساختمان‌‌ها مناطق مرکزی منطقه را به دست گرفتند. توپخانه ارتش همچنین بسیاری از تجمعات گروه‌های تروریستی در مناطق «الکوع» و «تل کردی» در «دوما» را هدف قرار داد که به هلاکت و جراحت تعدادی از مسلحان انجامید.

به گزارش خبرنگار ما، نیروهای ارتش سوریه علاوه بر عملیات سریالی خود در تعدادی از روستاهای غوطه شرقی، الذیابیه وحجیره در ریف دمشق، گروهی از مسلحان را در منطقه «جسر العب» را هدف قرار داده که به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنان منجر شد. همچنین تعدادی از خودروهای چهار سیلندر گروه‌های تروریستی با سرنشینان آنها را نابود ساخت.

در حومه روستای خنیز در 15 کیلومتری شمال شهر الرقه، ارتش ستونی از خودروهای مجموعه‌های مسلح را هدف قرار داد و در منطقه دیر الزور نیز با درگیر شدن با تروریست‌ها تعدادی از آنها کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند؛ جسد محمد عامر الرشید از گردان عمر بن الخطاب وابسته به گروهک موسوم به ارتش آزاد شناسایی شد.

در منطقه المیادین نیز، درگیری سر سختی بین اعضای سازمان موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و جبهه النصرة در اثر اختلاف بر سر رهبری و مدیریت آن گروه‌ها در گرفت که تعدادی کشته از هر دو طرف بر جای گذاشت.

در الحسکه نیز 40 تن از مسلحان در درگیری با نیروهای ارتش در تل براک و تل حمیس و حومه آن، کشته و زخمی شدند. تعدادی از خودروهای تروریست‌ها نیز در این درگیری کاملا نابود شدند. تعداد دیگری از خودروهای مسلحان در منطقه علی آقا در حومه الیعربیه نیز مورد هدف قرار گرفته و نابود شدند.

به گزارش خبرنگار ما، تعدادی از عناصر مسلح در روستاهای شرموخ،  ابو القصایب و خراب عسکر از توابع شهرک تل حمیس در حومه شهر القامشلی در درگیری با نیروهای ارتش سوریه کشته شده که اجساد ناصر عبدالباری و محمد لطیف عبدالباری از گردان‌های ارتش القعقاع وابسته به جماعت موسوم به ارتش آزاد، شناسایی شدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول