اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

امروز به برکت انقلاب اسلامی شیعه از مظلومیت درآمده است

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه‌ای به متولیان قرآنی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعه و جهان تشیع از مظلومیت درآمده است.

امروز به برکت انقلاب اسلامی شیعه از مظلومیت درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: مسئله نمایشگاه قرآن در کشور یک مانور قرآنی است و این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان با عنوان ماهی وابسته به قرآن تجلی ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در گذشته در ماه مبارک رمضان جلسات قرآنی متعدد یکی از شعائر و تجلی‌های این ماه مبارک بوده اما امروز شاهد آن هستیم که در ماه رمضان محافل و جلوه‌های ویژه و قابل توجهی با محورهای قرآنی وجود دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه، برنامه‌های قرآنی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان یکی از جلوه‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: قرآن و مسائل قرآنی که در تمام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش می‌شود بازتاب‌های عمیق درون مرزی و برون‌مرزی داشته که این مسئله بسیار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن نیز با عنوان دومین جلوه جدید قرآنی تابلوی عظیم برای قرآنی بودن ماه مبارک رمضان داشته که در داخل و خارج کشور با اقبال عظیم مردمی مواجه می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم قرآنی مشهد مقدس تصریح کرد: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی در حوزه قرآنی ظرفیت‌های عظیمی داشته؛ حضور عمده قاریان برجسته و جامعه قرآنی، عتبه مقدس امام رضا (ع) و حوزه علمیه بزرگ و برجسته در مشهد از ظرفیت‌های عظیم این پایتخت معنوی بوده که باید با نگاه ویژه در مسیر توسعه قرآنی مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: نمایشگاه قرآن می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و مشخص بازتاب و دستاوردهای مهمی در صحنه توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد؛ نمایشگاه قرآن هم نمایشگاه علم و هم نمایش هنر قرآن بوده و امروز نمایشگاه قرآن و عترت باید به طور برجسته به مسئله اندیشه قرآن و تدبر در قرآن توجه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به متولیان قرآنی در کشور گفت: کسانی که متولی قرآن هستند باید سبک زندگی قرآنی را در زندگی عموم جامعه جاری و ساری کند، سازمان‌هایی چون اداره اوقاف و وزارت ارشاد می‌تواند با راه‌اندازی کمیته قرآنی با استفاده از آیات قرآن مبین دستورالعمل‌های اجتماعی قرآنی را در مسیر ترویج سبک زندگی قرآنی ارائه دهد.

به گفته علم‌الهدی، سوره حجرات و سوره فرقان از سوره‌های مطرح قرآن کریم در ارائه دستور زندگی و مسائل اجتماعی به شمار می‌رود که متولیان قرآنی از این دو سوره می‌توانند استفاده صحیح برای ترویج سبک زندگی قرآنی داشته باشند.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه، به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعه از مظلومیت در آمده اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز پیشتاز در مسائل قرآنی بوده و همین که امروز جهان تشیع از مظلومیت در آمده از جمله برکات انقلاب اسلامی شمرده می‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: مسئله قرآن و توسعه قرآن در زندگی باید از محاصره نهادها و دستگاه‌های اجرایی خارج شده و به مسئله مستمر و با عنوان مسئولیت همیشگی تبدیل شود.

انتهای پیام/ 70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول