اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هاآرتص: درگیری در جهان عرب از تهدیدات علیه اسرائیل می‌کاهد

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته است درگیری‌ها و خونریزی‌ها در جهان عرب حداقل در کوتاه مدت به نفع اسرائیل است و تهدیدات نظامی را کاهش می‌دهد.

هاآرتص: درگیری در جهان عرب از تهدیدات علیه اسرائیل می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس، با ادامه ناآرامی‌ها در مصر و تظاهرات‌های گسترده در این کشور روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارشی به قلم «عاموس هارل» منتشر کرده و نوشته است این ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در جهان عرب، تهدیدات علیه اسرائیل را کاهش می‌دهد.

هارل در ابتدای این یادداشت آورده است: درگیری‌های داخلی در سراسر خاورمیانه به اسرائیل فضای راهبری برای نفس کشیدن داده و دولت را قادر ساخته تا بتواند اندکی از بودجه نظامی بکاهد. باید بیشتر محتاط باشیم، اما این جنگ ما نیست و هر چقدر کمتر در آن دخالت کنیم برای ما بهتر است.

وی در ادامه به وضعیت ناآرامی‌ها در جهان عرب پرداخته است. مصر و سوریه دو نمونه از کشورهایی هستند که با خشونت و ناآرامی روبرو هستند. لبنان، عراق و اردن هم کشورهایی هستند که هرچند به صورت محدودتر اما، با درگیری‌هایی روبرو هستند.

نویسنده هاآرتص سپس در مورد نحوه برخورد اسرائیل با تنش‌ها در جهان عرب می‌نویسد: درگیری‌ها خشونت‌باری که در جهان عرب به راه افتاده، الزاما چیز خوبی برای اسرائیل نیست و ممکن است تبعات منفی نظیر قدرت گرفتن گروه‌های تندرو وابسته به القاعده در صحرای سینا و بلندی‌های جولان در پی داشته باشند. با این حال، با وجود نگرانی‌هایی که اسرائیل در مورد این درگیری‌ها در جهان عرب دارد، اما نتیجه کوتاه‌مدت این ناآرامی‌ها این است که این کشورها را به مسائل داخلی خود مشغول می‌کند، و این یعنی کاهش تهدیدات نظامی علیه اسرائیل. در مرز سوریه کاملا مشهود است که حضور نظامی «بشار اسد» در این منطقه تقریبا به صفر رسیده، چراکه تقریبا همه تانک‌های ارتش در حمس و دمشق در حال جنگیدن هستند. ارتش مصر هم با تبعات مشکلات داخلی درگیر است، و به طور روزافزون هم به کمک‌های آمریکا وابسته می‌شود و این امر خطر اینکه مصر بخواهد در آینده نزدیک رویارویی را با اسرائیل آغاز کند، کاهش داده است.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد اسرائیل نباید وارد این درگیری‌ها شود و از فضای به وجود آمده برای نفس کشیدن و کاهش بودجه نظامی استفاده کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول