اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبر داد

رقابت بیش از 4900 نفر در آزمون سنجش مهارت در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته 4 هزار و 970 متقاضی از استان در آزمون‌های هماهنگ مرحله دوم سنجش مهارت به رقابت می‌پردازند.

رقابت بیش از 4900 نفر در آزمون سنجش مهارت در قم

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام زمان برگزاری دومین آزمون سراسری سنجش مهارت سال 92 استان در بخش‌های دولتی و خصوصی اظهار کرد: در این دوره آزمون مهارتی، 4 هزار و 970 نفر به منظور کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای در آزمون‌های هماهنگ مرحله دوم شرکت کرده و به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: هزار و 607 نفر از شرکت کنندگان خانم و هزار و 967 نفر از آقایان در آزمون پایان دوره مراکز دولتی و غیر‌دولتی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: 500 نفر نیز در بخش صنایع ساختمان، 900 نفر در صنایع دستی، فرش، نان و ... شرکت دارند.

وی با تبیین آزمون‌ها گفت: این آزمون‌ها در 207 حرفه برگزار می‌شود که از این میان 192 حرفه به آزمون هماهنگ پایان دوره، 9 حرفه به آزمون صنعت ساختمان و شش حرفه به آزمون صنایع دستی اختصاص دارد.

عطارنیا خاطرنشان کرد: در صورتی که مهارت‌آموزان در آزمون کتبی پایان دوره موفق شوند به آزمون عملی راه پیدا خواهند کرد و از کارگاه‌های مرکز آموزشی استان قم برای شرکت در این آزمون معرفی خواهند شد و پس از کسب قبولی گواهینامه مهارتی برای آنان صادر می‌شود.

انتهای پیام/78005/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول