اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته زنان و کودکان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور:

تئوری‌های فمینیستی و سکولار توانایی احقاق حقوق زنان را ندارد

دبیر کمیته زنان و کودکان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور گفت: گسترش اسلام و مطالبه حجاب از سوی زنان در قلب اروپا نشان می‌دهد که تئوری‌های فمینیستی و سکولاریستی غرب توانایی احقاق حقوق زنان را ندارد.

تئوری‌های فمینیستی و سکولار توانایی احقاق حقوق زنان را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، نسرین پیرسمساری در حاشیه نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در بوسنی و هرزگوین که همزمان با بیست و یکمین سالگرد نسل‌کشی در شهرهای سربرنیستا و سارایوو با حضور جمعی از علما و زنان مسلمان کشور بوسنی و هرزگوین از شهر سارایوو در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، حجاب را یکی از مهم‌ترین مطالبات زنان در غرب عنوان کرد و افزود: گسترش اسلام و مطالبه حجاب از سوی زنان در قلب اروپا به کابوسی بزرگ برای دولتمردان غربی تبدیل شده است.

وی گفت: مجموعه اقدامات توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در قالب کاریکاتور و فیلم، طرح‌های سازمان یافته و توطئه‌ای وسیع علیه جهان اسلام بوده و جوهره اصلی آن ممانعت از گسترش اسلام در کشورهای اروپایی است.

پیرسمساری با بیان اینکه گسترش حضور زنان محجبه در خیابان‌های شهرهای بزرگ اروپایی پیام مهمی به نظام اومانیستی غرب دارد، خاطرنشان کرد: باید خاطرنشان کرد که تئوری‌های فمینیستی و سکولاریستی غرب به هیچ عنوان توانایی احقاق حقوق واقعی زنان را در غرب ندارد.

دبیر کمیته زنان و کودکان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه دیدگاه و اندیشه‌های امام راحل در نخستین روزهای انقلاب اسلامی نسبت به نقش بانوان در انقلاب قابل تأمل و بررسی است، ادامه داد: امام راحل با تئوری ناب اسلامی یک نظام سیاسی، اخلاقی و عدالت‌محور به جهانیان معرفی کرد که ارزش و منزلت زنان را نیز به صورت کامل در نظر گرفته است، این همان حقی است که  اینک در قلب اروپا زنان به دنبال آن هستند.

وی با بیان اینکه اسلام‌خواهی مسئله‌ای است که قرآن و ائمه اطهار از آن در آینده عالم خبر داده‌اند، ادامه داد: موج اسلام‌خواهی در غرب مسئله‌ای قرآنی و قابل انتظار است و در این خصوص باید متذکر شد که اگر دولت‌های استعمارگر دخالت نکنند و مردم را در رسیدن به حقایق آزاد بگذارند و مبلغان و مروجان اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) نیز به تبلیغ همه جانبه این مکتب الهی در سطح بین‌الملل بپردازند، موج اسلام‌خواهی هزار برابر خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، تشنگی نسبت به دریافت حقایق اسلامی در بطن غرب را غیرقابل کتمان دانست و افزود: مردم در غرب امروز از تمدن‌های فاسد، ظالم، استعمارگر و متوحش خسته شده و می‌خواهند به سمت عدالت و پاکی بیایند و این عدالت و پاکی در هیچ مکتبی جز اسلام و تشیع پیدا نمی‌شود و مسئله منجی در تشیع نکته‌ای نورانی است که دل‌ها را به سمت خودش جذب می‌کند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه و ترکیه، هتک حرمت به قرآن کریم در آمریکا، درخواست توقف ساخت مسجد در هلند، درخواست ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به اروپا و درخواست ممنوعیت "برقع" از طرف دولت ائتلافی هلند و انتشار مقالات و کاریکاتورهای موهن اخباری است که روزانه به گوش می‌رسد و همه و همه نشان از یک واقعیت دارد.

پیرسمساری ادامه داد: بنا به آمار رسمی کشورهای غربی، نفوذ و گسترش اسلام در آمریکا و اروپا به طرز چشمگیری رو به افزایش بوده و این واقعیت، رویکرد «اسلام هراسی» را در آنان شدت بیشتری بخشیده است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول