اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

جانشین سابق دستگاه اطلاعات نظامی مصر در گفت‌وگو با فارس:

مرسی یا به همه‌پرسی تن دهد یا انتخابات زودهنگام برگزار کند

جانشین سابق دستگاه اطلاعات نظامی مصر تاکید کرد که رئیس جمهوری مصر تنها 2 گزینه تن دادن به همه پرسی عمومی یا برگزاری انتخابات پیش از موعد را پیش رو دارد.

مرسی یا به همه‌پرسی تن دهد یا انتخابات زودهنگام برگزار کند

سرلشکر «نبیل صادق»، جانشین سابق دستگاه اطلاعات نظامی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که بیاینه «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع مصر درباره حوادث جاری در این کشور به این معناست که رئیس جمهوری مصر در برابر دو گزینه بیشتر قرار ندارند.

صادق در ادامه افزود: این 2 گزینه یکی برگزاری همه پرسی درباره ادامه بقای مرسی در قدرت است که در صورت دستیابی مرسی به بیش از 50 درصد آرا او می‌تواند به ریاست جمهوری خود ادامه دهد. به این ترتیب در صورت شکست جریان‌ها و گروه‌های معارض مصری در این همه پرسی دیگر این جریان‌ها و گروه‌ها جایی برای اعتراض نخواهند داشت.

جانشین سابق دستگاه اطلاعات نظامی مصر ادامه داد: اما در صورتی‌که مرسی نتواند به آرا مورد نظر دست یابد، در این صورت باید مرسی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تحت نظارت و اشراف نیروهای مسلح مصر تن دهد.

صادق توضیح داد:‌ به نظر می‌رسد که تنها راه حل برجای مانده در برابر مرسی برگزاری انتخابات پیش از موعد است که در صورت تمایل می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد که البته این انتخابات نیز تحت نظارت ارتش برگزار خواهد شد.

وی افزود: هرچه هست اینکه رئیس جمهوری مصر ظرف 48 ساعت آینده حتی برای مدت کوتاه هم شده باید منصب خود را برای برگزاری همه پرسی یا انتخابات ترک کند.

صادق گفت:‌ نیروهای مسلح و ارتش مصر همواره در کنار مردم مصر است و به دقت اوضاع داخلی و خارجی مصر را زیر نظر دارد و میزان حساسیت و خطر مرحله کنونی که مصر در آن به سر می‌برد را درک می‌کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول