اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد

حضور 250 سرمایه‌گذار ‌در تبریز‌ / ‌‌معرفی 408 پروژه در همایش بین‌المللی ‌سرمایه‌گذاری ایران

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌ شرقی از حضور 250 سرمایه‌گذار خارجی در تبریز خبر داد.

حضور 250 سرمایه‌گذار ‌در تبریز‌ / ‌‌معرفی 408 پروژه در همایش بین‌المللی ‌سرمایه‌گذاری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه 300 سرمایه‌گذار خارجی برای چهاردهمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران ـ آذربایجان شرقی در تبریز دعوت شده‌اند، اظهار کرد: حضور 250 سرمایه‌گذار تاکنون قطعی شده است.

وی ادامه داد: 408 پروژه به ارزش بیش از 10 میلیارد و 400 میلیون یورو در محور‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت، حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، حوزه عمران و توسعه شهری، حوزه امور زیربنایی و انرژی، حوزه گردشگری و خدمات، حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاران در این همایش معرفی خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی توانمندی‌های سرمایه­‌گذاری و زیرساخت‌های استان از نظر صنعتی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی برای سرمایه‌گذاران در کنار سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در زمینه‌های گردشگری، انرژی، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات، شناساندن فضای حاکم بر کشور و استان به سرمایه‌گذاران خارجی و معرفی وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان کشورهای شرکت کننده در همایش و ارتقای هماهنگی و همکاری برای دست‌اندرکاران، متولیان و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری، تشویق به مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ شرقی، جذب سرمایه به استان و رونق کسب و کار، اتصال بیشتر اقتصاد استان با خارج از کشور، جهت انتقال تکنولوژی و دانش فنی و برقراری مراودات تجاری و صنعتی، فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌‌آید.

حسینی تصریح کرد: 102 طرح در حوزه صنعت و معدن، 44 طرح در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، 33 طرح در حوزه گردشگری و خدمات، هشت طرح در حوزه زیربنایی و انرژی‌، 136 طرح در حوزه عمران و توسعه شهری و 85 طرح مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به صاحبان سرمایه ارائه می‌شود.

وی از حضور مقامات بلند پایه داخلی و تعدادی از سفرای خارجی در آیین گشایش این همایش خبر داد و گفت: طرح‌های مربوط به منطقه آزاد ارس در خود این منطقه و در روز دوم همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

حسینی توسعه روابط اقتصادی با سایر کشور‌ها از طریق عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران خارجی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور و ایجاد زمینه‌های مساعد‌تر برای مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و گفت: برای برگزاری این همایش علاوه بر تشکیل 6 کمیته تخصصی با توجه به نقش 10 درصدی آذربایجان شرقی در تجارت کشور یک پانل تجاری نیز برپا خواهد شد.

حسینی ‌تصریح کرد: چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی روزهای 15 و 16 تیر ماه جاری در تبریز و جلفا ( منطقه آزاد ارس ) برگزار خواهد شد.

وی کل ورودی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در استان آذربایجان شرقی را یک میلیارد دلار عنوان کرد و تصریح کرد: در سال 90 میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم 126 میلیون دلار و  سال گذشته 80 میلیون دلار بوده است.

آذربایجان‌شرقی رتبه ششم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را دارد

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رتبه ششم را در بین استان‌های کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سه دوره همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، گفت: خوشبختانه به واسطه حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان توانستیم در ارزیابی سال 90، رتبه ششم جذب سرمایه‌گذاری را در کشور کسب کنیم که این رتبه در رقابت با استان‌های برخوردار از مزیت نفت و گاز به دست آمده است.

حسینی اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان خارجی و داخلی معتقد هستند بعد از انتخابات 24 خرداد و مشارکت بالا و  با نشاط موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در ایران تا  50 درصد شده است.

انتهای پیام/60002‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول