اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس ‌آذربایجان‌ شرقی خبر داد

اجرای عملیات «پانکه آ 6» در تبریز

رئیس پلیس ‌آذربایجان‌ شرقی از متلاشی شدن باند داروی قاچاق با اجرای عملیات پانکه 6 در تبریز خبر داد.

اجرای عملیات «پانکه آ 6» در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان‌شرقی مسعود خرم‌نیا از دستگیری گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی که در بحث تبلیغ و فروش غیرقانونی و قاچاق داروهای پزشکی از جمله قرص‌های جنسی، تقویتی، نیرو‌زا و... فعالیت می‌کنند، خبر داد.

وی در مورد طرح «پانکه آ» اعلام کرد:‌ سالانه عملیات جهانی با نام «پانکه آ» در سطح دنیا برگزار و در کشورمان نیز این امر به عهده پلیس فتا گذاشته شده است که با توجه به درخواست‌های زیاد مردم و نارضایتی حاصله از عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی، پلیس فتا با رصد و شناسایی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، اجرای طرح را با هماهنگی مقامات قضایی آغاز کرد.

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی گفت:در اجرای دو مرحله‌ای این طرح بیش از شش فقره سایت و وبلاگ غیرمجاز فروشنده دارو حذف و بالغ بر 124 فقره انواع دارو و جمعا به تعداد 256 هزار و 400 عدد انواع قرص، اسپری، شربت، آمپول کشف و ضبط شد که لازم به ذکر است در برآورد اولیه ارزش ریالی داروهای کشف شده بیش از یک میلیارد ریال تخمین زده شده است.

خرم‌نیا ادامه داد: در نخستین روز از اجرای طرح، با تمرکز روی اطلاعات به دست آمده، یک سایت مهم شناسایی و مدیر فروشگاه آن در تبریز دستگیر شد.

وی ادامه افزود: در بازرسی از واحد صنفی متهم، مقادیری داروی غیرمجاز کشف و ضبط شد و اقدامات لازم برای دستگیری افراد پخش کننده آغاز و شش نفر دیگر که پنج نفر از آنها به عنوان رابط و پخش کننده خرده بوده و یک نفر دیگر که خانم بوده و اقدام به تهیه داروها از شهرهای بانه و مهاباد کرده و با انجام بازاریابی داروها را در بین فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و داروخانه‌ها پخش می‌کرده، دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان ابراز داشت: در تحقیقات به عمل آمده از وی مشخص شد که وی هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص خواص داروها نداشته و فقط اقدام به پخش آنها می‌کرده است.

این مقام انتظامی توصیه‌های در همین ‌ارتباط‌ به خانواده‌ها داشت و گفت: خانواده‌ها و مشتریان باید به خاطر داشته باشند که خرید مطلوب اینترنتی آن خرید بوده که از فروشگاه اینترنتی مورد تایید و دارای نماد اعتماد خریداری کنند.

وی ادامه داد: حتی الامکان از تهیه اجناس تخصصی منجمله دارو از طریق فروشگاه‌های اینترنتی پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخلفات از سوی فروشگاه‌های اینترنتی، سریعا اقدام به اطلاع‌رسانی از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا و یا تماس با 110 و یا پلیس فتا استان، موضوع را درمیان گذاشته تا برخوردهای لازم معمول شود.

خرم‌نیا خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم هر وسیله‌ای که در اینترنت به فروش گذاشته می‌شود، امکان هرگونه تخلف منجمله کم‌فروشی، ارسال وسیله دیگر، ارسال وسیله معیوب و یا کلاهبرداری متصور بوده و باید در خرید خود نهایت دقت را کنند.

انتهای پیام/60002/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول