اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس حزب سوسیالیست مردمی مصر در گفت‌وگو با فارس:

مصری‌ها به اراده خود برای تغییرات واقعی به خیابان‌ها آمده‌اند

رئیس حزب سوسیالیست مردمی مصر گفت: دیگر نه کسی می‌تواند مردم را به تحرک واداشته و نه آنان را کنترل کند زیرا آنان به خواست و اراده خود و برای تغییرات واقعی به خیابان‌ها آمده‌اند.

مصری‌ها به اراده خود برای تغییرات واقعی به خیابان‌ها آمده‌اند

«عبدالغفار شکر» رئیس حزب ائتلاف سوسیالیست مردمی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: سیل عظیم مردم در  میدان های مختلف مصر و فریاد سرنگونی نظام حاکم، نه به منظور اجابت درخواست سران مخالف بلکه ناشی از وضعیت دشواری است که مصری ها در آن به سر می برند.

مصری ها به لزوم تغییر در کشور خود پی برده‌اند

وی در توضیح این مطلب افزود: مردم به دلیل شرایط دشواری که با آن روبه رو هستند و درک این موضوع که زمان تغییر فرا رسیده به خیابان‌ها آمده‌اند، بنابراین اکنون دیگر نه کسی می‌تواند مردم را به تحرک واداشته و نه آنان را کنترل کند زیرا آنان به خواست و اراده خود و تمایل به لزوم تغییرات واقعی به خیابان‌ها آمده‌اند.

شکر تصریح کرد: نهاد ریاست جمهوری به حضور گسترده مردم در خیابان‌ها که سرنگونی نظام را خواستار هستند، واکنش نشان داده و دو کنفرانس مطبوعاتی با حضور سخنگوی رسمی ریاست جمهوری برگزار کرد اما این واکنش با حجم گسترده حضور مردم در خیابان‌ها هماهنگی نداشته و پاسخگوی آن نیست.

سرنگونی نظام حاکم به معنی پایان نقش اخوانی‌ها نیست

وی تاکید کرد: درخواست سرنگونی نظام حاکم در مصر به معنی پایان نقش اخوان المسلمین در صحنه سیاسی این کشور نیست زیرا ما تمایلی به اجرای سیاست به حاشیه راندن نداریم بلکه برخورداری از حقوق سیاسی حق هر گروه سیاسی در مصر است و تفاوتی ندارد که این گروه‌ها از حامیان نظام باشند یا مخالفان آن.

وی عملیات خشونت آمیز در برخی شهرها و محل تظاهرات در مصر از جمله درگیری و کشته شدن تعدادی از شهروندان مصر را محکوم کرده و بر لزوم پایبندی به مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات از سوی مخالفان و موافقان نظام تاکید کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول