اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

سنت‏ها و فرهنگ عشایر استان سمنان حفظ شود

استاندار سمنان، عشایر را سرمایه ارزشمندی دانست و گفت: سنت‏ها و فرهنگ عشایر استان سمنان باید حفظ شود.

سنت‏ها و فرهنگ عشایر استان سمنان حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، عباس رهی در بازدید از عشایر ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: مسئولان باید برای رفع مشکلات عشایر به صورت جدی تلاش کنند.

در بازدید و گفت‏وگو استاندار سمنان با عشایر ایل سنگسر و مناطق ییلاقی شهرستان مهدیشهر که به همراه معاونان استاندار و مدیران دستگاه‏های اجرایی و مسئولان شهرستان مهدیشهر در فضای صمیمی عشایر منطقه و در طبیعت ییلاقی جوچال مهدیشهر انجام شد، مسائل و مشکلات و دغدغه‏های عشایر منطقه و استان و نیز رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایرنشین شهرستان مهدیشهر به مدت پنج ساعت بررسی شد.

در این نشست صمیمی، مسائلی نظیر تشکیل تعاونی برای مدیریت بهره‏برداری از گوشت تولیدی عشایر، ثبت راه‏های عشایری، مساعدت در زمان بهره‏برداری از مراتع و تعیین میان‏بندهای دام عشایری، مسئله مربوط به توجه نداشتن به زمان بهره‏برداری از مراتع توسط عشایر، مسائل مربوط به شهرداری، اختصاص زمین برای احداث پارک، موزه، آب شرب و امکان بهره‏مندی از آب چشمه روزیه، چمن زمین هاکی مهدیشهر و .... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست، عشایر منطقه نیز مسائل و مشکلات و پیشنهادهای خود را با استاندار سمنان مطرح کردند.

همچنین در حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی استان و مسئولان ادارات شهرستان مهدیشهر ضمن بررسی کارشناسی در بیشتر موارد تصمیم مقتضی اتخاذ و مقرر شد: پس از بررسی نهایی مابقی درخواست‏ها، در کارگروه مربوطه بحث و تبادل نظر نهایی انجام شده و تصمیات اتخاذ شده مصوب شود.

انتهای پیام/74002/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول