اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

آبرسانی به 11 روستای لنگرود و رودسر

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به هشت روستای لنگرود و سه روستای رودسر خبر داد.

آبرسانی به 11 روستای لنگرود و رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آبفار گیلان آبرسانی به روستاهای شهرستان لنگرود را در راستای طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به هشت روستای لنگرود در حال اجرا است، اظهار کرد: تاکنون به 32 روستای لنگرود در راستای طرح آبرسانی مذکور آبرسانی شده است.

این مسئول، گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به هشت روستای دیگر نیز از سال قبل آغاز شد که درحال حاضر نیز ادامه دارد.

وی، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به این تعداد روستا را 45 درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون 22 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای این پروژه هزینه شده که برای اتمام مراحل اجرایی به 35 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

فرامینی، با تصریح بر اینکه برای اجرای طرح آب آشامیدنی این هشت روستا حدود 175 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع انجام می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح بالغ بر 10 هزار نفر در دوهزار و 577 خانوار در روستاهای گالش کلام، گل سفید، سلطان مرادی، دریاکنار، دریاسر، خالکیاسر، چمخاله و تپه لنگرود از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

این مسئول منبع تأمین آب این روستاها را مجتمع بزرگ آبرسانی شهید خوش‌سیرت آستانه‌اشرفیه عنوان کرد.

وی در ادامه پیشرفت فیزیکی 60 درصدی عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی حسین‌آباد رودسر را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و اذعان کرد: حجم عملیاتی این پروژه شامل احداث دو باب مخزن زمینی و هوایی در مجموع به حجم 350 مترمکعب و راه‌اندازی یک باب ایستگاه پمپاژ بوده که تاکنون با صرف هزینه‌ای حدود چهار میلیارد ریال در حال انجام است.

فرامینی، خاطرنشان کرد: برای اتمام مراحل اجرایی این مجتمع آبرسانی به چهار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گفته وی، مجتمع حسین‌آباد رودسر در راستای طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان و با هدف تقویت فشار و ذخیره‌سازی آب برای مواقع اضطراری در حال احداث است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان، اذعان کرد: با بهره‌برداری و راه‌اندازی آن 350 خانوار در روستاهای حسین‌آباد، الله‌رود و احمدآباد از آب مطلوب و مناسب برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز برای تأمین آب سه روستای رودسر 35 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع انجام شده بود.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول