اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌جمهوری اکوادور: اسنودن نمی‌تواند مسکو را ترک کند

رئیس‌جمهوری اکوادور با اشاره به اینکه «ادوارد اسنودن» نمی‌تواند بدون گذرنامه فرودگاه مسکو را ترک کند، گفت: اکنون همه چیز به مقامات روسی بستگی دارد و اگر وی بتواند به سفارت ما در مسکو برود، درخواست پناهندگی وی بررسی می‌شود.

رئیس‌جمهوری اکوادور: اسنودن نمی‌تواند مسکو را ترک کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رافائل کورره آ" رئیس‌جمهوری اکوادور روز یکشنبه اعلام کرد که "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا که اطلاعات محرمانه در خصوص فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی آمریکا را فاش کرده، نمی‌تواند بخش ترانزیت فرودگاه بین المللی مسکو را بدون در اختیار داشتن مدارک خویش ترک کند.

اسنودن پیش از این از مقامات این کشور آمریکای لاتین درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود.

رئیس‌جمهوری اکوادور در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: او (اسنودن) گذرنامه ندارد و مدارک ترانزیتی وی دیگر قانونی نیست. من قوانین روسیه را نمی‌دانم و مطمئن نیستم که وی میتواند فرودگاه مسکو را ترک کند یا نه. ولی تا آنجا که من درک میکنم، او حق ندارد بخش ترانزیت فرودگاه را ترک کند.

وی افزود: در حال حاضر همه چیز به تصمیم مقامات دولتی روسیه بستگی دارد. اگر اسنودن بتواند به سفارت اکوادور در مسکو بیاید، ما درخواست پناهندگی وی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری اکوادور روز شنبه نیز گفته بود که اسنادی ترانزیتی اسنودن که پیش از این به کنسولگری سفارت این کشور در لندن تحویل داده شده بود، دیگر جنبه قانونی نیستند.

روزنامه گاردین انگلیس پیش از این اعلام کرده بود که دولت آمریکا هفته گذشته گذرنامه و اسناد هویتی ادوارد اسنودن را بی‌اعتبار اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول