اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

پروژه‌های اجرا شده برای معلولان در سطح شهر کافی نیست

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان گفت: برنامه‌ها و پروژه‌های اجرا شده برای مناسب‌سازی اماکن مورد نیاز معلولان در سطح شهر کافی نیست.

پروژه‌های اجرا شده برای معلولان در سطح شهر کافی نیست

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی در شهر اصفهان در راستای مناسب‌سازی اماکن و فضا‌های عمومی انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات قابل تقدیر است، اما برنامه‌ها و پروژه‌های اجرا شده برای مناسب‌سازی اماکن مورد نیاز معلولان در سطح شهر کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های معلولان به شهرداری‌ها در راستای اجرای دقیق و اصولی پروژه‌های مناسب‌سازی در سطح شهر به میزان بسیاری کمک می‌کند، اضافه کرد: مسئولان باید مهم‌ترین اولویت‌های خود را برای اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی شده معلولان در سطح شهر انجام دهند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها نیز باید با در نظر گرفتن این اولویت‌ها برنامه‌های خود را برای حمایت از قشر معلول جامعه اجرا کنند، تصریح کرد: البته در بسیاری از موارد پروژه‌های اجرا شده در سطح شهر برای حمایت از معلولان به جای مناسب‌سازی، نا‌مناسب‌سازی می‌شوند و نا‌مناسب‌سازی فضا‌های شهری مشکلات معلولان را دو‌چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی تمام فضا‌های شهری باید در یک پروسه زمانی بلند‌مدت و براساس یک چشم‌انداز مشخص صورت بگیرد، ادامه داد: شهرداری‌ها باید این چشم‌انداز را برای اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی در فضا‌های شهری تدوین و مصوب کنند.

عباسی با اشاره به اینکه رعایت اصول مناسب‌سازی در ساخت و ساز‌های شهری امری الزامی است، تاکید کرد: مجریان ساخت و ساز‌های شهری باید به این اصل مهم توجه کنند و شاخصه‌ها و معیار‌های مناسب‌سازی باید در پروژه‌های شهری اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک تمام فضا‌های شهری مناسب‌سازی شوند و معلولان بدون وجود هیچ مانعی از این فضا‌ها استفاده کنند، افزود: البته مناسب‌سازی نه تنها باید در فضا‌های عمومی اجرا شود، بلکه اصول مناسب‌سازی باید در داخل منازل معلولان نیز رعایت شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول