اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون سنگ ایران:

صنعت سنگ باید با استاندارد‌های روز دنیا توسعه یابد

مسئول کانون سنگ ایران گفت: به‌روز شدن تکنولوژی‌های واحد‌های سنگ‌بری ضرورت دارد و صنعت سنگ کشور به منظور رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باید متناسب با استاندارد‌های روز دنیا توسعه پیدا کند.

صنعت سنگ باید با استاندارد‌های روز دنیا توسعه یابد

حسین امیریوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز و دلار از مهم‌ترین موانع در مسیر صنعت سنگ است، اظهار کرد: برطرف شد تحریم‌ها و ارائه امکانات ارزی به واحد‌های سنگ‌بری سبب به‌روز شدن فعالیت‌های این واحد‌ها در زمینه صنعت سنگ می‌شود.

وی با دولت و مسئولان بالا‌دستی وعده‌های بسیاری را برای حمایت از صنعت سنگ داده‌اند، اما تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها عملیاتی نشده است، اضافه کرد: تحریم‌های موجود در کشور آسیب‌های بسیاری را به صنعت سنگ وارد کرده است.

مسئول کانون سنگ ایران با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در بخش صنعت سنگ برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند توسعه و ارتقای صنعت سنگ کشور است و زیر‌ساخت‌های رشد و ارتقای این صنعت باید در کشور فراهم شود.

وی به ضرورت توجه مسئولان و دولت به ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت سنگ اشاره کرد و ادامه داد: به‌روز شدن تکنولوژی‌های واحد‌های سنگ‌بری ضرورت دارد و صنعت سنگ کشور به منظور رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باید متناسب با استاندارد‌های روز دنیا توسعه پیدا کند.

امیریوسفی با بیان اینکه وجود تحریم‌ها از فعالیت واحد‌های سنگ‌بری برای صادرات تولیدات سنگ خود به دنیا جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: در صورت برطرف شدن این تحریم‌ها صنعت سنگ کشور می‌تواند در راستای صادرات تولیدات خود در دنیا عرض اندامی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه‌های موجود در سطح کشور با مشکلات و نابسامانی‌هایی مواجه هستند، افزود: نوسانات نرخ ارز و دلار و تحریم‌ها از مشکلات تمام مجموعه‌ها برای فعالیت در زمینه صادرات تولیدات خود به خارج از کشور است و امیدواریم که تمام این مشکلات به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول