اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک سیاستمدار مصری در گفت و گو با فارس:

سفیر آمریکا در مصر، نقش بسیار بدی بازی می کند

رئیس حزب الجیل و عضو مستعفی مجلس مصر با اشاره به تکاپوی سفیر آمریکا در قاهره برای دامن زدن به بحران موجود در مصر، گفت: وی نقش بسیار بدی را در مصر ایفا می کند.

سفیر آمریکا در مصر، نقش بسیار بدی بازی می کند

«ناجی الشهابی» عضو مستعفی مجلس مصر و رئیس حزب الجیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: سفیر آمریکا در قاهره، در دامن زدن به بحران موجود در مصر نقش داشته و در واقع نقش بسیار بدی را در این کشور بازی می کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: سفیر آمریکا و دولت این کشور حامی اخوان المسلمین بوده و این جانبداری در راستای تحقق منافع واشنگتن در منطقه جا داشته که با استفاده از دولت محمد مرسی تحقق می یابد.

الشهابی تصریح کرد: ما  تاکید داریم که ملت مصر برای خود و آینده تصمیم می گیرد و هیچ کسی نمی تواند آنان را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین گرچه آمریکا کشور بزرگ و قدرتمندی است اما دشمن مصر بوده و به هر مهره ای که امید می بندد شکست می خورد همانطور که آخرین و جدیدترین مهره آن حسنی مبارک رئیس جمهور سرنگون شده این کشور، ناکام ماند.

وی در مورد دلایل استعفا از مجلس گفت: از مدتی قبل انتظار داشتیم محمد مرسی برای آرام کردن کشور تصمیماتی را اتخاذ کند اما با گذشت زمان روند امور رو به هرچه بدتر شدن پیش رفته است تا جایی که سخنان اخیر مرسی که با تهدید علیه نیروهای سیاسی و فعالان رسانه ای همراه بود، چاره ای جز استعفا باقی نگذاشت.

الشهابی گفت: جریان اسلامگرا بر مجلس تسلط دارد به گونه ای که سیاست های دولت را سمت و سو می دهد و البته این وضعیت با نقش نظارتی و قانونگذاری مجلس در تعارض است بنابراین در این وضعیت ما دیگر نمی توانیم نماینده مردم باشیم بلکه به نمایندگان دولت تبدیل شدیم از همین رو کار به جایی رسیده است که اکنون شاهدیم.

این در حالی است که 9 نماینده مجلس از جریان جامعه مدنی درخواست سلب اعتماد از محمد مرسی را امضا و استعفای خود را اعلام کرده اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول