اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

طلاب قدر امکانات و فرصت‌های موجود را بدانند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم استعداد‌یابی طلاب و برپایی کلاس‌های فوق برنامه به ویژه دروس اخلاق در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: طلاب در تحصیل علم و ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) از جان مایه بگذارند.

طلاب قدر امکانات و فرصت‌های موجود را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه آیت‌الله سید محمد باقر خوانساری قم در نشستی با مسئولان این مرکز حوزوی، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) «لا یدرَکُ العِلمُ بِراحَةِ الجِسمِ» گفت: در گذشته کسب علم و دانش‌افزایی با سختی‌های زیادی همراه بود، ولی امروزه کسب علم و دانش در سایه پیشرفت تکنولوژی و به روز بودن تجهیزات آسان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز طلاب و فضلای حوزه باید قدردان نعمات و فرصت‌های موجود بوده و از جان برای تحصیل و ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) مایه بگذارند؛ چرا که علما و بزرگان از حداقل امکانات برای آموختن محروم بودند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه نظم و انضباط را یکی از الزامات تربیت طلاب توانمند عنوان کرد و گفت: در سایه نظم و انضباط و همچنین امکانات و تجهیزات کتابخانه‌ای، فناوری IT و... قطعاً شاهد تربیت طلاب فرهیخته خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم نظارت عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران مدارس بر طلاب بیان کرد: نظارت کامل یکی دیگر از مواردی است که باید مد نظر جدی عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران مدارس باشد؛ چرا که تحت لوای نظارت‌های جدی و پیگیرانه و برنامه‌ریزی مدون، زندگی فردی و اجتماعی طلاب شکل می‌گیرد و نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

وی همچنین بر برپایی کلاس‌های فوق‌برنامه به ویژه دروس اخلاق تاکید کرد و گفت: حضور استاد اخلاق در مدارس به صورت منظم و مداوم در تقویت بنیه معنوی طلاب بسیار مهم و اثرگذار است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه طلبه باید برنامه درسی منظمی داشته باشد یادآور شد: ارتباط بین استاد و طلبه باید جدی گرفته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری برپایی اردوهای علمی، تفریحی، زیارتی، انجام امور مشاوره‌ای، بهره گیری از تجربیات، برنامه‌های موسسات با تجربه و با سابقه را موجب تقویت علمیّت و رشد طلاب از نظر اخلاقی، تربیتی و... برشمرد.

وی همچنین با تقدیر از زحمات آیت‌الله خوانساری در ساخت این مدرسه علمیه با اشاره به اینکه نقشه و سازه ساختمانی و همچنین تجهیزات پیشرفته این مدرسه الگوی مطلوبی برای ساخت سازهای آینده حوزه علمیه کشور است گفت: این مدرسه با عنایت آیت‌الله خوانساری از امکانات و تجهیزات مدرن و به روزی برخوردار است و به یقین مسئولان آن در زمینه تربیت و پرورش طلاب و فضلا اهتمام جدی خواهند داشت و این مدرسه علمیه باید همانند سازه ساختمانی زیبا و مجهزی که دارد در زمینه تربیت و رشد طلاب نیز نمونه و الگو باشد.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول