اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام میرلوحی:

فرقه‌های افراطی وهابیت و سلفی ‌کوچک‌ترین تاثیری در کردستان ‌نداشته‌اند‌

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) گفت: فرقه‌های افراطی وهابیت و سلفی که هر روز دست به جنایت‌ها و کشتار مسلمانان می‌زنند به خاطر ‌اعتقادات محکم و پایدار کردستانی‌ها تاکنون ‌نتوانسته‌اند ‌وچک‌ترین تاثیری ‌در این منطقه داشته باشند.

فرقه‌های افراطی وهابیت و سلفی ‌کوچک‌ترین تاثیری در کردستان ‌نداشته‌اند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی عصر امروز در نشست تخصصی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها که در بخشداری کلاترزان با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باید معارف اهل بیت و سنت و سیره نبوی با زبان هنر و در قالب شعر، داستان، نمایش، تئاتر و انیمیشن بازگو کرد.

وی اضافه کرد: یکی از هنرهای قرآن مجید آوردن قصه‌های مختلف و داستان‌های بزرگ است که بیشترین استفاده قرآن کریم از کلام در قالب داستان و قصص است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) از قرآن کریم به عنوان احسن‌القصص نام برد و تصریح کرد: یکی از هنرهای زیبای قرآن کریم وجود داستان‌های بزرگ پیامبران الهی از حضرت آدم گرفته تا داستان حضرت هود و صالح، حضرت موسی و عیسی بن مریم و یوسف است.

‌میرلوحی داستان اصحاب کهف را زیباترین قصه و داستان در قرآن کریم ذکر کرد که داستان‌های این سوره از قرآن در هیچ جای قرآن برای بار دیگر اشاره نشده است.

وی تاثیر قصه و داستان و پیام مقدس ناشی از آن اشاره کرد و گفت: تاثیر معارف اسلامی و اهل بیت از طریق زبان هنر در قالب شعر و داستان و یا هر عنوان دیگری می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را در بین مسلمانان داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) به پردازش دشمنان در به راه انداختن جنگ نرم از طریق فضای سایبری و رسانه اشاره کرد و یاد آور شد: دشمنان از طریق رسانه به کنج خانه‌ها نفوذ کرده و با فیلم‌های هالیوود و صلیبی سعی در ضعیف کردن عقاید و باورهای مسلمانان و جوانان کشورهای اسلامی را دارند.

‌میرلوحی با اشاره به اعتقادات مذهبی مردم منطقه کردستان در خنثی کردن نفوذ و توطئه دشمنان تصریح کرد: فرقه‌های افراطی وهابیت و سلفی که هر روز دست به جنایت‌ها و کشتار مسلمانان می‌زنند به خاطر همین اعتقادات محکم و پایدار کردستان ‌نتوانسته‌اند تاکنون کوچک‌ترین تأثیری را در این منطقه داشته باشد.

وی مردم کردستان را محب رسول‌الله و اهل بیت(ع) و ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: همیشه مودت و اخوت در بین برادران اهل سنت و تشیع این منطقه برای کشورمان ملموس بوده و همین امر موجب یکدلی و یگانگی آنان در تمامی صحنه‌ها شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) در پایان بر شناخت معارف اهل بیت و سنت و سیره نبوی به جوانان و نسل‌های آینده در قالب زبان هنر و رسانه تاکید کرد و خواستار همکاری و تعامل بیشتر رسانه در جلوه‌های فرهنگ رضوی شد.

انتهای پیام/‌79005/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول