اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر تاکید کرد

لزوم آزادی فعالان اینترنتی در بحرین/احکام سیاسی آل خلیفه برای بستن دهان‌ها

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر خواهان آزادی فعالان اینترنتی در بحرین شد و احکام دستگاه قضایی رژیم بحرین را سیاسی و با هدف بستن دهان‌ها در این کشور توصیف کرد.

لزوم آزادی فعالان اینترنتی در بحرین/احکام سیاسی آل خلیفه برای بستن دهان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر امروز یکشنبه حکم هفته گذشته دادگاه بحرین درخصوص حبس یکساله یک نوجوان بحرینی به اتهام اهانت به شاه بحرین در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت را محکوم کرد.

این شبکه افزود: حکم ظالمانه یکسال زندان برای علی الشوفه به اتهام اهانت به شاه بحرین درحالی است که این نوجوان هرگونه ارتباط خود با صفحه ای که مسئولان مدعی شده اند متعلق به وی در یکی از پایگاههای اجتماعی در اینترنت است، رد کرده است و نوشته شدن مطالب در این صفحه در زمان بازداشت این جوان نیز ادامه داشته است و این وضعیت جای هیچ شکی باقی نمی گذارد که سردرگمی روشنی در احکام قضایی و سیاسی کردن آن با هدف بستن دهان ها وجود دارد؛ بویژه که صادر کننده حکم راشد بن احمد آل خلیفه یکی از اعضای خاندان حاکم در بحرین بود.

این شبکه گفت: این حکم صادره اندکی بعد از احکام زندان پنج فعال اینترنتی به همین اتهام صادر شد که این اقدامات در راستای پیگرد فعالان و وبلاگ نویسان و انداختن آنها به زندان برای تلاش جهت بستن دهانهای آنها صورت می گیرد.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر افزود: اتهام اهانت به شاه فقط در شدیدترین رژیم های دیکتاتوری وجود دارد.

این شبکه از مسئولان بحرینی خواست تا از این فعالان و وبلاگ نویسان سلب اتهام کرده و آنها را فوری آزاد کند زیرا این اتهامات به خاطر فعالیت آنها برای بیان دیدگاهشان به صورت مسالمت آمیز وارد شده است.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر همچنین از رژیم بحرین خواسته است تا در قوانین خود که آزادی اندیشه و بیان و تظاهرات مسالمت آمیز را محدود می کند، بازنگری کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول