اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با فارس:

ارتش کنترل 90 درصد منطقه برزه در دمشق را در دست دارد/هدف بعدی القابون

یک منبع نظامی ارتش سوریه با تاکید بر اینکه ارتش سوریه هم اکنون کنترل 90 درصد از منطقه «برزه» در دمشق را در دست دارد، اعلام کرد که هدف بعدی ارتش سوریه آزاد سازی منطقه «القابون» از گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح است.

ارتش کنترل 90 درصد منطقه برزه در دمشق را در دست دارد/هدف بعدی القابون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، پس از گذشت سه ماه از آغاز عملیات ارتش سوریه در منطقه «برزه» در شمال شرقی دمشق هم اکنون جز بخش‌هایی کوچک از پاکسازی این منطقه باقی نمانده است.

پس از ورود یگان‌های ارتش سوریه به منطقه «برزه» و تسلط بر مهمترین نقاط استراتژیکی این منطقه مانند «خیابان الحنبلی» و منطقه «ضهر المسطاح» نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، منطقه برزه را از منطقه «القابون» که در جوار آن قرار دارد، جدا کنند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که بخش بسیار قابل توجهی از منطقه «برزه» مانند خیابان «محطة نزهه» و بخشی از منطقه «الطاحونه» و «بوستان‌های الحافظ» و «خیابان الحنبلی» و منطقه «ضهر المسطاح» در کنترل ارتش سوریه قرار دارد که 90 درصد مناطق برزه را تشکیل می‌دهد.

این منبع نظامی در ارتش سوریه درباره مدت زمان اجرای عملیات ارتش سوریه در منطقه برزه گفت: اگرچه مدت زمانی که عملیات‌های ارتش سوریه در برزه انجام داد، به درازا کشید، اما این عملیات‌ها از حیث کیفیت و دقت در سطح بالایی قرار دارد.

این منبع نظامی سوری در ادامه افزود: پیچیدگی‌ و سختی حاکم بر منطقه به دلیل وجود تونل‌های بی‌شماری که گروه‌های مسلح برای تردد خود و نقل و انتقال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود و همچنین ذخیره آنها استفاده می‌کردند، از جمله دلایل این سختی‌ها و پیچیدگی‌های حاکم بر منطقه است و ارتش سوریه موفق شد، تمام آنها را در مناطقی که هم اکنون کنترل آنها را  در دست دارد، منهدم کرده است.

وی گفت:‌ درحال حاضر علمیات ارتش سوریه در منطقه «برزة البلد» متمرکز شده تا از وجود عناصر مسلح پاکسازی شود که مهمترین کانون تجمع و تمرکز عناصر مسلح در منطقه «برزه» است و گروه‌هایی که در این مناطق قرار دارند، مجهز به سلاح‌های پیشرفته و مدرن هستند.

این منبع نظامی ارتش سوریه افزود: هرچه حلقه فشار و محاصره گروه‌های مسلح تنگ‌تر شود، این گروه‌ها روی به هدف قرار دادن منطقه «عش الورور» می‌آورند که در جوار برزه قرار دارد و منطقه‌ای صرفا مسکونی است و گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح با موشک‌های دست‌ساز و گلوله‌های توپ و خمپاره منطقه «عش الورور» را هدف قرار می‌دهند.

وی گفت: عملیاتی که ارتش سوریه در منطقه «برزه البلد»‌ آغاز کرده، چندان به درازا نخواهد کشید و این منطقه هم اکنون شاهد درگیری‌های شدید و سخت پس از درگیری‌های منطقه «ضهر المسطاح» است و این نبردها که به عنوان نبردهای آخرین در منطقه برزه به شمار می‌آیند، نبردهای سرنوشت سازی تلقی می‌شود، به ویژه آنکه این منطقه در محاصره کامل یگان‌های ارتش سوریه نیز قرار دارد.

منطقه «برزه» نقطه ارتباطی بین روستاهای «القلمون» و «التل» با «دمشق»، پایتخت سوریه به شمار می‌آید و به دست گرفتن کامل آن از سوی ارتش سوریه به معنای از بین بردن امکان هرگونه اقدام گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح بر پایتخت سوریه است.

این منبع نظامی ارتش سوریه در پایان تاکید کرد که منطقه القابون که در جوار منطقه برزه قرار دارد، هدف بعدی ارتش سوریه خواهد بود و پس از پایان عملیات ارتش سوریه در برزه هدف بعدی ارتش سوریه منطقه القابون خواهد بود، به ویژه پس از آنکه ارتش سوریه موفق شد، بر منطقه «بوستان‌های البعله» تسلط پیدا کند و کنترل این منطقه را به دست گیرد.

انتهای پیام/خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول