اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

صدها تن از اهالی بصره قتل شیخ حسن شحاته توسط سلفی‌ها را محکوم کردند

صدها تن از اهالی شهر بصره در جنوب عراق با برگزاری تظاهرات گسترده در مقابل کنسولگری مصر در این شهر، قتل شیخ حسن شحاته را محکوم کرده و از دولت بغداد خواستند در صورتی که قاهره مجرمان را قصاص نکند، صادرات نفت به مصر را متوقف سازد.

صدها تن از اهالی بصره قتل شیخ حسن شحاته توسط سلفی‌ها را محکوم کردند

«خالد العبادی» مسئول برگزاری این تظاهرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بصره، با بیان اینکه تظاهرات کنندگان در محکومیت قتل شیخ حسن شحاته در مقابل کنسولگری مصر تجمع کردند، افزود: تظاهرات کنندگان از دولت عراق می‌خواهند در صورتی که دولت قاهره نام‌های قاتلان را اعلام نکند و آنها را بر اساس قوانین قضایی مجازات نکند، صادرات نفت عراق به آن کشور را متوقف سازد.

وی از تشکیل یک کمیته سه نفره توسط تظاهرات کنندگان خبر داد و با بیان اینکه کمیته مذکور خواسته‌های تظاهرات کنندگان را به کنسولگری مصر در بصره ارائه می‌دهند، تاکید کرد که در صورتی که به خواسته‌های تظاهرات کنندگان جامه عمل پوشانده نشود گام‌های دیگری خواهند برداشت.

از طرف دیگر، «عبدالله عمر» سرکنسول مصر در بصره درباره تظاهرات روز جمعه اهالی بصره به خبرنگار ما در عراق گفت: دولت مصر جنایتکاران را تحویل عدالت کرد و به زودی حکم اعدام برای قاتلان صادر خواهد شد. این حکم به خاطر جنایت هولناکی است که بعضی تندروها با کشتن شیخ حسن شحاته و سه تن دیگر از همراهانش مرتکب شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول